sobota 7. prosince 2019 Ambrož

Stavbaři instalují 350tunový most na tramvajovou trať v Plzni

Nový 350 tun vážící most, který se stane součástí budované tramvajové trati na univerzitní a průmyslovou zónu Borská pole v Plzni, začali dnes stavbaři posouvat na své místo. Most, který ležel několik dnů vedle stavby, překlene silnici I/27, hlavní výpadovku na Klatovy. Jeho délka je 38 metrů, výška téměř osm metrů. Uprostřed mostu budou jezdit tramvaje, po stranách vzniknou stezka pro cyklisty a chodník, řekl náměstek primátora Pavel Šindelář (ODS).

Zprovoznění tramvajové trati, stavby za 480 milionů korun bez DPH, je plánováno na letošního 15. prosince. "V sobotu a v neděli 6. a 7. července bude most položen na ložiska," uvedl Šindelář. Kvůli osazování mostu musela být omezena doprava svedením do jednoho pruhu. Omezení budou i o víkendu.

"Posunutí mostu o 36 centimetrů trvá do deseti minut," řekl stavbyvedoucí Petr Bron. Kovová konstrukce byla smontována na montážní základně v Brně, do Plzně jej firma dopravila po dílech, které byly na stavbě svařeny.

Novou 1,3 kilometru dlouhou trať buduje město od velké křižovatky Klatovská-Kaplířova-U Borského parku k ulici U Letiště, a to včetně přemostění silnice I/27 z Plzně do Klatov.

Dvousethektarovou část města, v níž je průmyslová a obchodní zóna s 12 tisíc pracovními místy, univerzita, bytové domy i kanceláře, obsluhují dosud jen autobusy a od roku 2011 trolejbusová linka. Ve špičkách to nestačí. Trať připravovalo město 11 let. Vybuduje ji konsorcium slovenských podniků TSS GRADE a Doprastav a české firmy Doprastav CZ. Podmínkou stavby byla evropská dotace, která pokryje 60 procent nákladů.

Autoři | Foto Martin Pecuch

Štítky ČR, stavby, MHD, správa, tramvaje, Plzeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.