sobota 2. července 2022 Patricie

Začala oprava tramvajové trati Koterovská, stavební práce komplikují dopravu a zpožďují spoje MHD

V Plzni dnes začala tříměsíční oprava kilometrového úseku tramvajové trati v Koterovské ulici za 70 milionů korun. Od rána je výluka na tramvajové lince číslo 2 od náměstí Generála Píky po Světovar. Ve stejné části neprojedou automobily v obou směrech. Na místě se tvoří kolony. Linky MHD stavba zpožďuje a problémy mají i nákladní vozy vyjíždějící z města do průmyslové zóny, na jih Plzeňska a na dálnici D5 z Prahy do Rozvadova.

Součástí této stavby bude i rekonstrukce zpomalovacích prahů při zastávce Radnice Slovany. Dále bude provedena celoplošná oprava vozovek v celém úseku.

Občasné kolony vznikají ve Francouzské ulici, na kruhovém objezdu pod obchodním centrem Dvořák a také v části Koterovské ulice směrem z města, kudy lze jet jen do nákupní zóny, ale občas tam zajedou i řidiči, kteří chtějí dál na Světovar. Doprovu tam začali regulovat strážníci a aut směrem k obchodnímu centru ubývá.

„Se stavbou jsme začali, celá část Koterovské je uzavřená," řekl stavbyvedoucí Petra Magera. Podle něj byl problém s povoleným příjezdem do obchodního centra podél stavby. „Dál neprojedou, pouštíme je přes obslužnou komunikaci nákupního centra," uvedl. Podle Magery se po 10:00 už netvořily fronty na Francouzské a na kruhovém objezdu. Podle řidičů je ale ucpané celé město, což ovlivnila i dnes zahájená stavba. Řidiči nákladních aut musí po vyznačené objízdné trase, která je dál a nevede přes Francouzskou, zjišťují ji na místě a jedou pomalu, řekl.

„Jela jsem ráno čtyři kilometry z Lobez na Světovar asi půl hodiny, teď už je to lepší, i u Dvořáka," popsala v 10:30 řidička. Na Koterovské, Světovaru i z bočních ulic jsou mobilní zábrany a zákazy vjezdu. „Zpoždění autobusů a trolejbusů MHD to způsobilo v ulicích Částkova, Slovanská, Nepomucká a Malostranská. Navíc ze Slovan musí jet na Bory, nemohou do centra, protože je až do konce června zavřená Zborovská," vysvětlil náměstek primátora Michal Vozobule (TOP 09). Autobusy linek 30 a 29 a trolejbusy 10 a 13, nabírají zpoždění až 20 minut. 

„Teď probíhá odsun trolejového vedení, demontáže zařízení a tramvajových značení a začneme trháním kolejnic, které jsou v betonových panelech. To bude trvat minimálně 14 dní," dodal stavbyvedoucí. Na místě se bude střídat zhruba 15 dělníků, budou pracovat sedm dnů v týdnu od rána do večera.

„Místo výlukových autobusů budou moci cestující využívat prodlouženého spoje tramvajové linky číslo 1, která místo na Slovanech pojede přes zastávku Vozovna Slovany na konečnou Světovar. Náhradní doprava v úseku tramvajové trati linky číslo 2 mezi nám. Generála Píky a zastávkou Brojova nebude zajištěna, cestující mají v docházkové vzdálenosti jiné zastávky MHD na linkách číslo 12 nebo 29 a 30,“ informovala mluvčí radnice Eva Barborková.

Stavební práce se dotknou i řidičů aut, kteří budou muset použít pro úsek Koterovské od kruhového objezdu ke křížení se Slovanskou alejí objízdnou trasu po Francouzské, Slovanské a K Dráze. Blatenská, Ječná, Petřínská, Pivovarská, Krejčíkova, Brojova a Sladová a ulice U Světovaru budou u Koterovské v době stavby zaslepeny. Vjezd do podzemního parkoviště nákupního centra Galerie Slovany z Koterovské zůstane zachován.

Trať už byla ve velmi špatném stavu

Tramvajová trať, která byla postavena v roce 1962, prošla poslední větší opravou v roce 1997, kdy byly původní stojinové kolejnice zalité v asfaltovém povrchu nahrazeny takzvanými BKV panely.

Hlavním problémem na trati jsou koleje a BKV panely, ve kterých jsou koleje uloženy. BKV panel je speciální typ železobetonového panelu se žlábky, do nichž se upevňují tramvajové kolejnice. Panely nahrazují pražce, přičemž horní plocha panelu plní zároveň roli krytu kolejového svršku. Životnost těchto panelů pokládaných na rovný asfaltový nebo betonový podklad se pohybuje mezi 10 a 30 lety. Ty na Koterovské jsou na hranici své životnosti.

„Stávající panely jsou zejména vlivem koroze jejich ocelových částí, ale i nestabilitě dále nepoužitelné. Budou tedy odstraněny. Nová technologie, která tu bude instalována, umožní ponechat původní podkladní betonovou desku a díky plochým ocelovým pražcům navrátit stojinové kolejnice a asfaltový kryt tratě. Tato nová technologie byla prvně v malé míře použita v rámci rekonstrukce vozovny Slovany, takže větší použití do samotné tratě je tak v Plzni premiérou,“ popsal Jan Hakl ze Správy veřejného statku města Plzně.

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Magistrát města Plzně

Štítky doprava, dopravní omezení, rekonstrukce tramvajové trati, Koterovská

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.