Počasí dnes16 °C, zítra21 °C
Pátek 3. května 2024  |  Svátek má Alexej
Bez reklam

Plzeňský kraj má novou koncepci rozvoje regionálních silnic a železnic na příštích 15 let

Novou koncepci rozvoje regionální silniční a železniční sítě regionu na zhruba 15 příštích let má hotovou Plzeňský kraj. Připravoval ji 1,5 roku ve spolupráci se všemi vlastníky a správci dopravní infrastruktury jako jsou Ředitelství silnic a dálnic a Správa železnic.  Podle koncepce se bude rozhodovat při přípravě větších staveb, hlavně nových silnic a obchvatů.

"Jde vlastně o priority kraje do budoucna, tedy které silnice se mají opravovat a jakým způsobem a jak síť celkově zlepšit, tedy jaké propojky udělat a kde," uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN). Naposledy se taková studie dělala v roce 2012, ale nakonec nebyla oficiálně schválená. Chtěli jsme ji zaktualizovat a vytvořit plán do budoucna, řekl.

Ze silnic má kraj je připravené například napojení severního Rokycanska ve směru od Rokycan na Osek a Litohlavy, připravuje obchvat Chrástu a Dýšiné na východě od Plzně, obchvat Tachova ve směru na Planou. Ze státních staveb železnic je v koncepci hlavně zdvojkolejnění a modernizace tratě z Plzeň - Domažlice - státní hranici, která bude dále pokračovat na Mnichov aje hlavní železniční prioritou kraje, zdvojkolejnění linie Plzeň - Horažďovice a v budoucnu elektrifikace lokálních tratí Horažďovice - Sušice a Nýřany - Heřmanova Huť.

Kraj ale musí počítat u silnic s výrazně menšími dotacemi z EU na plánovací období do roku 2027, které budou zhruba třetinové proti končícímu sedmiletému období. "U nás to tak vidím na jednu velkou stavbu," uvedl náměstek. Podle něj to s výstavbou a velkými opravami komunikací nevypadá na příští a další roky moc dobře. "Vinou velkého propadu daňových příjmů budeme moci realizovat výrazně méně silnic, a může to být také polovina než dosud," uvedl Čížek.

Letos vydal kraj na silnice ze svého přes půl miliardy korun, k tomu dostal ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) zhruba 300 milionů Kč. V letech 2017 až 2020 investoval do svých 4200 kilometrů silnic II. a III. třídy asi 2,7 miliardy Kč. Kraje mají příslib peněz ze SFDI také na příští rok, ale obávají se, zda je při současných turbulencích dostanou.

Hodnocení článku je 66 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto

Štítky krajské železnice, krajské silnice, koncepce rozvoje, doprava, Plzeňský, silnice, Plzeňský kraj, Správa železniční dopravní cesty, Ředitelství silnic a dálnic, Pavel Čížek, Státní fond dopravní infrastruktury, Plzeň, Starostové a nezávislí, Evropská unie

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plzeňský kraj má novou koncepci rozvoje regionálních silnic a železnic na příštích 15 let  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.