Počasí dnes6 °C, zítra8 °C
Pondělí 26. února 2024  |  Svátek má Dorota
Bez reklam

Smrtelně nebezpečné tramvajové zastávky na Klatovské třídě čeká úprava. Impulsem bylo úmrtí chodkyně

Nebezpečné tramvajové zastávky na Klatovské třídě na úrovni Masarykova náměstí v Plzni se stanou minulostí. Radní města schválili návrh stavební úpravy tramvajových zastávek. Důvodem je snaha zvýšit bezpečnost chodců, kteří dnes z tramvají vycházejí na velmi úzké zastávkové ostrůvky a od projíždějících aut je nechrání žádné zábrany.

Záměr počítá s tím, že nástupní ostrůvky budou rozšířeny na 3,5 metru a prodlouženy až k ulici Nerudova, kde vznikne nové místo pro přecházení. Současně se zmenší počet jízdních pruhů na Klatovské třídě ve směru na Bory ze dvou na jeden. Ve směru do centra budou v první etapě ponechány dva jízdní pruhy.

„Tramvajové zastávky nevyhovují, jsou úzké, krátké, nezvládají nával cestujících, chybí pasivní ochrana čekajících, tedy třeba zábradlí. Bohužel úprava nebyla zahrnuta do ‚první vlny‘ úpravy zastávek na Klatovské, k níž došlo v roce 2001, a to z důvodu velké stavební náročnosti,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Aleš Tolar (STAN). Po dlouhé přípravě a náročném projednání bylo v roce 2019 vydáno územní rozhodnutí na stavbu nazvanou Modernizace tramvajové trati Klatovská, úsek sady Pětatřicátníků – Dobrovského, jejíž součástí měl být i posun tramvajové trati a úprava zastávek.

K obrovské tragédii došlo dnes na Klatovské třídě v Plzni. Dívka podle všeho spěchala na tramvaj a vběhla přímo pod kola projíždějícího vozu. Na místo okamžitě dorazili záchranáři i policisté. Teprve šestnáctiletá slečna však utrpěla velmi vážná...

„Bohužel z hlediska nákladů je tento projekt v dohledné době nereálný, proto se připravila nová varianta, o níž jsme nyní rozhodli,“ informoval náměstek Tolar. Impulsem pro rychlé řešení byla bohužel i dopravní nehoda s následkem úmrtí chodkyně v říjnu 2021.

Nový návrh počítá s tím, že se nástupní ostrůvky rozšíří a prodlouží až k ulici Nerudova, kde vznikne nový přechod. Počet jízdních pruhů na Klatovské třídě na Bory se sníží ze dvou na jeden, do centra budou ponechány dva. „Matematické výpočty ověřily, že toto řešení by nemělo mít významně negativní dopad na plynulost automobilové dopravy. Na západní straně komunikace bude zřízen zásobovací box. Bude doplněno zábradlí na zastávkové ostrůvky a vyměněna světelná signalizace v křižovatce,“ přiblížil Ondřej Vohradský, vedoucí úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně (SVSMP).

Těleso tramvajové trati zůstane v původní poloze a posun obruby vozovky do plochy náměstí kvůli rozšíření ostrůvku by měl činit zhruba 0,8 metru. „Ve druhé etapě po převedení podstatné části automobilové dopravy na novou trasu silnice I/27 může dojít ke změně řazení v křižovatce Belánka, ke vzniku levého odbočovacího pruhu z Klatovské do Bendovy ulice a ke snížení počtu automobilových pruhů podél nástupního ostrůvku ve směru do centra ze dvou na jeden,“ doplnil Ondřej Vohradský. Reálně by se mohlo s úpravou nebezpečné lokality začít v roce 2025.

Hodnocení článku je 84 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Zuzana Duzbabova

Štítky nebezpečné zastávky, Klatovská třída, Masarykové náměstí, úprava zastávek

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Smrtelně nebezpečné tramvajové zastávky na Klatovské třídě čeká úprava. Impulsem bylo úmrtí chodkyně  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.