Velké problémy provázely Arrivu celé září, kdy kvůli nedostatku řidičů nevyjelo až pět desítek plánovaných spojů veřejné dopravy. Situaci firma řešila s krajem i Plzeňským organizátorem veřejné dopravy POVED. Nyní se zdá, že je vše opět pod kontrolou. Cestující ovšem musí počítat s tím, že ještě nějakou dobu budou jezdit s autobusy i jiných dopravců, které nejsou v barvách kraje a nesplňují dohodnuté standardy.
Plzeňský kraj už v tomto týdnu neeviduje žádné neodjeté autobusové spoje firmy Arriva, které se v regionu vyskytovaly celé září. „Poslední týden nemám žádná hlášení, že by nějaký spoj nebyl odjetý. Nicméně s Arrivou máme další jednání na konci října. Budeme vyhodnocovat, kolik lidí se jim podařilo nabrat, kolik jich je v autoškole a tak dále," vedoucí krajského odboru dopravy Dušan Pakandl. Kraj bude chtít vědět konkrétní výsledky opatření, které dopravce minulý měsíc přijal.
„Pořád platí nastavení informovanosti, že pokud se kdokoli podívá na web idpk.cz, tak v aktualitách uvidí, které spoje by eventuálně další den nevyjely," radí Pakandl. Arriva by je musela nahlásit do 14:00 předchozího dne.
Úterý, 20. září 2022, 11:31
Kvůli nemocnosti a dlouhodobému nedostatku řidičů nevyjelo ani toto pondělí 15 plánovaných spojů veřejné autobusové dopravy, což je zhruba čtvrtina proti minulému týdnu. Firma Arriva spolu s krajem i s Plzeňským organizátorem veřejné dopravy POVED...
Podle Pakandla stále platí, že dopravce může dočasně zajišťovat veřejnou obslužnost v regionu i vozidly, která nesplňují dohodnutý standard. Tedy i vozy jiných dopravců, které nejsou označené logem a barvami kraje a nemají odbavovací strojky. „Subdodávky zajišťují pro Arrivu například Autobusy Karlovy Vary a ČSAD autobusy Plzeň i individuální dopravci, a to na Tachovsku a Domažlicku," upřesnil.
Mluvčí Arrivy Jan Holub potvrdil, že je situace stabilizovanější. „Vrátili se někteří nemocní řidiči, což nás trápí dlouhodobě nejvíc, a jezdit teď začínají i noví řidiči, které jsme si vychovali v autoškole a za něž jsme kurz zaplatili. Nastupují i další řidiči, jimž nabízíme náborový příspěvek 100 000 korun. Doufáme, že se s nadcházejícím podzimem nezvýší nemocnost a že se nám bude dařit doplnit zálohy šoférů," řekl.
Kraj za neodjeté kilometry Arrivě nezaplatil a bude ji pokutovat. Může si nárokovat až 1000 korun za neodjetý kilometr. „Sankce budou předmětem dalších jednání rady kraje. Není nezbytně nutné, ji uplatňovat hned. Je tam promlčecí doba tři roky, ale tak dlouho určitě čekat nebudeme," uvedl Pakandl.
Kraj čeká, jaký bude výsledek právního sporu s dopravcem kvůli neodjetým spojům v červnu a červenci 2020. Arriva tvrdí, že 1000 korun za kilometr je moc. Městský soud v Plzni zatím nerozhodl. „Po jeho verdiktu bychom sankci uplatnili, protože pokud bychom ji chtěli teď, tak bychom se vystavovali riziku dalšího právního sporu," dodal Pakandl. Podle něj je velký předpoklad, že nejpozději na začátku příštího roku, možná už v listopadu, bude rozhodnuto. V listopadu je třetí jednání u soudu s Arrivou, kde budou vyslechnuti svědci, řekl. Finální jednání by mělo být v lednu 2023.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.