Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Covid loni drtil i největší tuzemský pivovar, tržby mu klesly o více než miliardu

Do hospodářských výsledků Plzeňského Prazdroje za loňský rok se podle očekávání výrazně promítlo dlouhodobé uzavření pivnic v důsledku koronavirové krize a s tím spojené nižší prodeje piv. Zisk společnosti se propadl o jednu pětinu. Tržby se snížily o více než miliardu korun.

Prazdroj loni prodal v tuzemsku o 111 milionů piv méně než v roce 2019, to znamená meziroční pokles objemu o osm procent. „Ani větší zájem o pivo v lahvích a plechovkách v Česku, ani udržení zahraničních prodejů na úrovni roku 2019 nedokázaly vykompenzovat ztráty, které nám způsobilo tuzemské omezení provozu restaurací a hospod. V předcovidové době tvořilo čepované pivo 40 procent našich prodejů a loni nám tento segment klesl téměř o třetinu,“ říká Dragos Constantinescu, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Ve finančních výsledcích firmy se to promítlo poklesem čistého zisku za rok 2020 meziročně o 20 procent na 3,8 miliardy korun. Tržby se snížily o více než miliardu korun na necelých 16 miliard korun. I přesto Prazdroj ale i nadále patří do skupiny dvaceti největších tuzemských plátců daní, když do státní pokladny za loňský rok odevzdal příspěvek ve výši pěti miliard korun. Firma také loni zvýšila své kapitálové investice, a to o 13 procent.

„I přes nepříznivý rok jsme nepřestali investovat do rozvoje pivovarů, do nových technologií i do našich zaměstnanců. Naším dlouhodobým cílem je snižovat dopad naší činnosti na životní prostředí, aby naše podnikání bylo udržitelné a naše produkty si mohli vychutnat i další generace. Příkladem je naše obalová strategie, loni jsme přestali stáčet Gambrinus a Radegast do PET lahví, přičemž v budoucnu chceme tento typ obalu opustit zcela,“ uvedl Dragos Constantinescu.

Prazdroj v průběhu celého roku také podporoval těžce zasažený sektor hospod a restaurací, do něhož dal loni zhruba půl miliardy korun. Další investice do vybavení výčepů, zahrádek i školení personálu pokračují i letos.

„Teď se nejvíce zaměřujeme na pomoc s obnovou a rozvojem podnikání hospod a restaurací. Snažíme se, aby hospody využily co nejlépe hlavní letní sezonu, podobně jako loni po prvním lockdownu, kdy jsme v létě zaváželi rekordní množství podniků v naší historii vůbec. Bylo to díky naší systematické podpoře pohostinství i včasné přípravě zahrádek,“ říká obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Ve stejném duchu pokračuje pivovarnický gigant i letos.

Ohodnoť článek

Foto Plzeňský Prazdroj

Štítky Pivovar Plzeňský Prazdroj, prodej piva, koronavirus, ztráty, hospody, investice, Plzeňský Prazdroj, a. s., pivo, hospoda, koronavirová krize, restaurace, Česko, Tomáš Mráz, Pivovar Radegast, Pivovar Gambrinus Plzeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Covid loni drtil i největší tuzemský pivovar, tržby mu klesly o více než miliardu  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.