Do hospodářských výsledků Plzeňského Prazdroje za loňský rok se podle očekávání výrazně promítlo dlouhodobé uzavření pivnic v důsledku koronavirové krize a s tím spojené nižší prodeje piv. Zisk společnosti se propadl o jednu pětinu. Tržby se snížily o více než miliardu korun.
Prazdroj loni prodal v tuzemsku o 111 milionů piv méně než v roce 2019, to znamená meziroční pokles objemu o osm procent. „Ani větší zájem o pivo v lahvích a plechovkách v Česku, ani udržení zahraničních prodejů na úrovni roku 2019 nedokázaly vykompenzovat ztráty, které nám způsobilo tuzemské omezení provozu restaurací a hospod. V předcovidové době tvořilo čepované pivo 40 procent našich prodejů a loni nám tento segment klesl téměř o třetinu,“ říká Dragos Constantinescu, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.
Ve finančních výsledcích firmy se to promítlo poklesem čistého zisku za rok 2020 meziročně o 20 procent na 3,8 miliardy korun. Tržby se snížily o více než miliardu korun na necelých 16 miliard korun. I přesto Prazdroj ale i nadále patří do skupiny dvaceti největších tuzemských plátců daní, když do státní pokladny za loňský rok odevzdal příspěvek ve výši pěti miliard korun. Firma také loni zvýšila své kapitálové investice, a to o 13 procent.
„I přes nepříznivý rok jsme nepřestali investovat do rozvoje pivovarů, do nových technologií i do našich zaměstnanců. Naším dlouhodobým cílem je snižovat dopad naší činnosti na životní prostředí, aby naše podnikání bylo udržitelné a naše produkty si mohli vychutnat i další generace. Příkladem je naše obalová strategie, loni jsme přestali stáčet Gambrinus a Radegast do PET lahví, přičemž v budoucnu chceme tento typ obalu opustit zcela,“ uvedl Dragos Constantinescu.
Prazdroj v průběhu celého roku také podporoval těžce zasažený sektor hospod a restaurací, do něhož dal loni zhruba půl miliardy korun. Další investice do vybavení výčepů, zahrádek i školení personálu pokračují i letos.
„Teď se nejvíce zaměřujeme na pomoc s obnovou a rozvojem podnikání hospod a restaurací. Snažíme se, aby hospody využily co nejlépe hlavní letní sezonu, podobně jako loni po prvním lockdownu, kdy jsme v létě zaváželi rekordní množství podniků v naší historii vůbec. Bylo to díky naší systematické podpoře pohostinství i včasné přípravě zahrádek,“ říká obchodní ředitel Prazdroje Tomáš Mráz. Ve stejném duchu pokračuje pivovarnický gigant i letos.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.