Dnes, 14:02
Učitelé plzeňských základních škol se budou školit o tom, jak žáky hodnotit slovně a nejen známkou. Zaměřeným na formativní hodnocení žáků projde ještě do konce letošního roku přes 200 pedagogů z celkem devíti základních škol v Plzni. Cílem slovního hodnocení je podporovat pokrok dítěte i jinak než jen pomocí známek.
Získané znalosti učitelé využijí i v souvislosti s tím, že od školního roku 2027/28 bude ve všech 1. třídách možné už jen slovní hodnocení, od školního roku 2028/29 pak i ve 2. třídách. „Aktuálně na našich základních školách převažuje tzv. ‚sumativní‘ hodnocení, tedy hodnocení pomocí známek. Ne u všech žáků je ale známkování vhodné. Díky slovnímu hodnocení, a to nejen na vysvědčení, ale i v průběhu celého roku, je možné lépe dítě motivovat, lépe ohodnotit jeho pokrok,“ říká Lucie Kantorová (ANO), náměstkyně primátora pro oblast školství.
Slovní hodnocení dává žákovi lepší informaci o tom, co se naučil a co se má ještě naučit. „Hodnocení se tak bere jako nástroj učení. Osobně proto velmi vítám, že ministerstvo školství bude na školách podporovat právě tento formativní přístup a jsem ráda za kurzy, které jsme pro sborovny v rámci MAPu připravili,“ náměstkyně primátora. Takto rozsáhlé proškolování, jež cílí rovnou na kompletní tým všech učitelů dané školy, se v Plzni koná vůbec poprvé.
Součástí vzdělávacích kurzů bude modelování konkrétních technik, během kterých si účastníci vyzkouší formativní hodnocení při praktických ukázkách. „Možnost proškolení pedagogů jsme nabídli všem základním školám, nabídku využije devět škol s celkem 202 učiteli, pro každou školu je připraven kurz o délce osm krát 45 minut,“ doplnila Hana Stýblová, manažerka projektu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Předpokládám, že budou zakázány i všechny sporty, protože vyhrá nemohou všichni a někdo by mohl být frustrován ..