České dráhy (ČD) zahájily v Plzni stavbu nové opravárenské haly. Do nového zázemí pro údržbu a opravy vlaků investuje dopravce zhruba 200 milionů korun. Stavba by měla být hotova v lednu 2022. Nová opravárenská hala bude disponovat 400 metry kolejí, portálovým jeřábem s nosností pěti tun a dalšími komponenty.
ČD díky hale zefektivní údržbu moderních bezbariérových jednotek řady 844 RegioShark, 650 RegioPanter a dalších souprav, které nebude nutné rozpojovat.
„Plzeň se stává významným centrem, kde provozujeme moderní vícevozové jednotky. Už v současnosti zde jezdí dvouvozové motorové jednotky RegioShark a elektrické jednotky RegioPanter. Brzy k nim přibudou další soupravy pro linky Klatovy - Beroun a Plzeň - Karlovy Vary, proto potřebujeme v Plzni moderní zázemí pro jejich efektivní servis," řekl předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský.
„Stávající pracoviště již kapacitně a technologicky nevyhovují počtu a typu vozidel. Na základě nově uzavřených smluv v rámci regionální dopravy se totiž zvýší počet servisovaných vozidel. K předpokládanému nárůstu dojde například u elektrických jednotek řady 650 RegioPanter, a to ze současných devíti na 24. Všechny tyto jednotky se chystáme udržovat především v nové hale," doplnil náměstek generálního ředitele ČD pro provoz Michal Kraus.
Dnes jsme zahájili výstavbu moderní opravárenské haly v Plzni. Nové zázemí nabídne 400 metrů kolejí, portálový jeřáb s nosností 5 tun a další vyspělé technické komponenty. Na dokončení nové haly se můžeme těšit už za rok a půl. #Ceskedrahy #vnovem pic.twitter.com/hZDXSQuHXl
— České dráhy, a.s. (@ceskedrahy_) September 11, 2020
Před zahájením samotné stavby bude nutné snést stávající kolejiště, které je tvořeno čtyřmi kolejemi a dvěma výhybkami. Stavbaři také zdemolují dvě drobné stavby, které v minulosti sloužily jako zázemí obsluhy zauhlování parních lokomotiv. Zahájení výkopových prací je podmíněno podrobným pyrotechnickým průzkumem, neboť na konci druhé světové války bylo seřaďovací nádraží včetně depa cílem leteckých náletů spojeneckých vojsk.
České dráhy ale chystají i další modernizace své infrastruktury. V letošním roce bude zahájena oprava haly v Olomouci, v Chebu se chystá stavba první typizované opravárenské haly. Další taková by měla vzniknout v Českých Budějovicích.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.