České dráhy budou od prosince letošního roku dalších 15 let zajišťovat provoz spěšných vlaků na lince mezi Plzní a Karlovými Vary. Výběr provozovatele již schválili radní Plzeňského i Karlovarského kraje. Nabídnutá cena za vlakokilometr činí 137,27 korun, roční rozsah kontraktu zahrnuje bezmála 824 000 kilometrů.
Provoz na lince bude zajišťován čtyřmi jednotkami RegioPanter. Od prosince 2026 provoz na trati posílí další dvě nové jednotky, informoval o tom mluvčí Českých drah Lukáš Kubát. „RegioPanter řady 650.2 má kapacitu 140 míst k sezení. Jednotky jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci, moderní audiovizuální informační systém, wi-fi připojení, elektrické zásuvky nebo USB konektory," popsal Kubát.
„Trať jsme měli zadanou přímým zadáním. Ale vhledem k tomu, že tam byla evropská dotace na vozidla, tak bylo podmínkou, že to musíme do pěti let přesoutěžit a těch pět let uplyne koncem roku 2023. Plzeňský kraj jako jeden z mála soutěží prakticky všechny výkony na regionální dopravu,“ uvedl náměstek hejtmana Plzeňského kraje Pavel Čížek (STAN).
Podle šéfa krajského odboru dopravy Dušana Pakandla je linka hodně využívaná a musí se na ní přidávat další vozidla z linky Beroun - Plzeň - Klatovy. Staronový dopravce musí nastoupit v polovině letošního prosince.
V květnu vybral Plzeňský kraj skupinu Arriva na linku Horažďovice předměstí - Plzeň - Pňovany. Soutěž musel také vyhlásit kvůli evropským dotacím na vlaky. Arriva, která tam začne jezdit také od prosince příštích 15 let, převezme devět elektrických jednotek RegioPanter od ČD. Arriva, která od poloviny roku 2020 zajišťuje v Plzeňském kraji autobusovou dopravu, vyhrála v regionu první veřejnou soutěž na provoz vlaků.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.