Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Správa železnic plánuje modernizaci 36 km dlouhého úseku železniční trati Stod - Domažlice za 14 miliard

Připravovaná modernizace 36 km dlouhého úseku železniční trati Stod - Domažlice získala kladné stanovisko EIA, tedy posudek vlivů stavby na životní prostředí od ministerstva životního prostředí. Jedná o stavbu za více než 14 miliard Kč. Na části Stod - Holýšov bude kilometrový tunel. Vlaky tam budou jezdit rychlostí až 200 kilometrů za hodinu.

„Jde o nejdelší a nejsložitější úsek připravované modernizace tratě Plzeň - Domažlice - státní hranice s Německem, která by měla být do roku 2030 dvojkolejná a elektrifikovaná. Stavba, která by měla začít v roce 2024, je rozdělena na čtyři etapy, které už mají kladný posudek EIA,“ informovala mluvčí Správy železnic (SŽ) Radka Pistoriusová.

Exministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) loni v srpnu v Plzni slíbil, že trať, na níž se 4. srpna 2021 srazily u Milavčí na Domažlicku dva vlaky a zemřeli tři lidé, má být do roku 2029 dvojkolejná a elektrifikovaná. SŽ tehdy uvedla, že modernizované železniční rameno přijde na 28 miliard Kč. Havlíček se před nehodou dohodl s německým protějškem, že Německo zmodernizuje trať od hranice do bavorského Schwandorfu, která má být také dvojkolejná a elektrifikovaná. Umožní to rychlejší a bezpečnější cestu z Prahy do Mnichova ze současných 5,5 hodiny na více než čtyři hodiny. Trať bude postupně vybavena i evropským zabezpečením ETCS. Po modernizaci by tam měly vlaky jezdit rychlostí 160 až 200 km/h.

Za srážku vlaků na Domažlicku, při které zahynuli tři lidé, může strojvůdce rychlíku, uzavřela inspekce

Za čelní srážku expresu z Mnichova s regionálním osobním vlakem u obce Milavče na Domažlicku, kde loni srpnu zahynuli tři lidé a 56 se jich zranilo, zavinil strojvůdce rychlíku, který při srážce zemřel. Nerespektoval červené světlo na návěstní...

Pro první stavbu v ČR, tedy nový 19 km dlouhý úsek trati z Plzně-Nové Hospody do Stoda asi za deset miliard korun, je zpracovaná a projednaná dokumentace pro územní rozhodnutí a podaná žádost o vydání územního rozhodnutí. Pokud ho SŽ získá do poloviny příštího roku, mohla by stavba začít na podzim 2025. Ve fázi územního řízení je také přestavba staré trati Plzeň-Nová Hospoda - Nýřany - Chotěšov, která bude provozována i po dokončení modernizace celého koridoru.

„Vydání územního rozhodnutí se předpokládá na jaře, zároveň už se zpracovává dokumentace pro stavební povolení," uvedla mluvčí. Začátek stavby se předpokládá nejdříve, a to v závěru roku 2024. Zároveň s ní by se měl realizovat i projekt elektrizace navazující krátké trati z Nýřan do Heřmanovy Huti, dodala. Na třetí úsek Stod - Domažlice je dokončené řízení EIA a veřejná představení projektu. „Po zapracování připomínek bude zahájeno veřejnoprávní projednání," řekla Pistoriusová. V polovině příštího roku plánuje SŽ zažádat o vydání územního rozhodnutí. Stavba má začít v roce 2027.

Příprava čtvrté stavby, jedné koleje z Domažlic ke státní hranici s Německem, je pozastavena. SŽ čeká na výsledek studie, kterou zpracovává DB Netze ze skupiny Deutsche Bahn na navazující úsek na německé straně trati.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Pixabay.com

Štítky modernizace železnice, stavba tunelu, železniční trať, EIA

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Správa železnic plánuje modernizaci 36 km dlouhého úseku železniční trati Stod - Domažlice  za 14 miliard  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.