Plzeň instaluje v únoru na třech exponovaných křižovatkách kamery, které budou hlídat jízdu řidičů na červenou. Těchto prohřešků ve městě totiž výrazně přibývá. Pokuty za ně bude ukládat městská policie. Novinářům to řekl radní Vlastimil Gola (ANO).
"Investice je velice nízká, protože systém bude přenosný. Kamery se softwarem budou přenášet data přes LTE (vysokorychlostní internet), takže nebudeme potřebovat trvalé připojení," uvedl. Město nyní hledá dodavatele ve výběrovém řízení. Pořizovací náklady nepřesáhnou půl milionu korun. Návratnost je asi čtyři dny, řekl Gola.
Kamerový systém přestupek řidiče zdokumentuje, městská policie ho předá správnímu oddělení magistrátu, které vyzve hříšníka k zaplacení pokuty až 2500 korun. "Pokud nezaplatí, jde do správního řízení, kde už se hraje o čtyři body a vyšší sankci," řekl Gola. Až se řidiči "naučí" jezdit podle předpisů na jedné z problémových křižovatek, město kamery za minimální náklady přestěhuje na jinou.
"Policie vybrala tři velké křižovatky na žádost Úřadu městského obvodu Plzeň 1. Zatím je nebudeme uvádět," řekl Gola. Na jedné z těchto křižovatek se podle něj budou kamery měsíc testovat.
Primátorův náměstek Michal Vozobule (TOP 09) se přimlouvá za křižovatku Pod Záhorskem, tedy na křížení Karlovarské a Bolevecké ulice, kde je přechod k tramvajovým zastávkám. Podle radnice tudy projede velkou rychlostí na červenou osm řidičů za hodinu a zhruba 50 na oranžovou. "Nechceme samoúčelně vybírat peníze, ale dát je na místa bezpečnostně klíčová," řekl. Policie chtěla dokonce na křižovatku instalovat varování pro chodce, aby si dávali pozor i tehdy, když jim svítí na přechodu zelená. Město dále zvažuje pro umístění kamer křižovatku Belánka na Klatovské třídě a velká křížení Studentské ulice.
Podle Goly se budou počty hlídaných křižovatek rozšiřovat. "Průjezd na červenou vnímám jako daleko horší než překročení v úsecích, které jsou relativně rovné," dodal.
Kvůli bezpečnosti zavedla Plzeň v roce 2015 úsekové měření rychlosti. Jako první bylo v Plaské ulici při výjezdu na Most. "Lokalitu se podařilo velmi zklidnit, řidiči zpomalují a neohrožují chodce," řekl radní Martin Zrzavecký (ČSSD). Loni město přidalo Folmavskou ulici v průmyslové zóně Borská pole, Koterovskou ulici, kde končí přivaděč od dálnice D5, a připravuje ulici Sukovu, Karlovarskou a Edvarda Beneše.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.