Trať linky č.1 v Plaské ulici v Bolevci prošla v loňském roce rozsáhlou modernizací, a právě v těchto dnech získala zelený pás. Díky němu se sníží hluk i prašnost od tramvajové dopravy a také z estetického hlediska se jedná o velký posun vpřed. Po tramvajové trati na Slovanské aleji se jedná o další zelenou trať v Plzni.
„Část teď ještě zelených rozchodníků je již zasazena do kolejového pásu a zalita, další na osazení čekají. Práce probíhají postupně. Do kolejiště se pokládá vodozádržná podkladová vrstva pro zeleň, na kterou se pak poprvé v Plzni sázejí suchomilné rozchodníky, které zlepší vzhled celé komunikace,“ přiblížila mluvčí magistrátu Adriana Jarošová.
Rekonstrukce tramvajové linky č.1 do Bolevce přinesla řadu novinek. Dělníci například použili nové a lepší koleje, díky kterým se snížil hluk projíždějících tramvají. „Kolejový rošt byl v přímém úseku nově vystavěn z pražců z předepjatého betonu a mimo krátké úseky v křižovatkách se poprvé v Plzni osadil kolejnicemi takzvaného železničního tvaru bez typického tramvajového žlábku. Uložení kolejnic s novými komponenty z recyklované pryže tlumí hluk a vibrace kolejnic. Po dokončení zeleného pásu bude rekonstrukce tramvajové trati ukončena,“ pokračuje mluvčí.
Pondělí, 23. května 2022, 07:31
Koleje na frekventovaném úseku od náměstí Generála Píky až po Světovar jsou ve špatném technickém stavu a tramvaje tímto úsekem musejí projíždět velmi pomalu. Oprava trati za bezmála 70 milionů korun začne 1. června a potrvá do konce letních...
Tramvajová trať linky č. 1 od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce se otevřela 25. května 1990 a po více než 30 letech provozu byla již ve špatném technickém stavu a vyžadovala rekonstrukci. V tomto úseku jezdily tramvaje po konstrukci tvořené kolejnicemi na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.