Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Plzeňské tramvaje už využívají největší objekt modernizované vozovny za 1,7 miliardy korun

Tramvaje Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) už začaly využívat první kompletně zmodernizovaný objekt tramvajové vozovny na Slovanech. Hala pro opravy a údržby tramvají už slouží svému účelu. Rekonstrukce celé vozovny za 1,7 miliardy korun je jednou z největších investic v historii dopravního podniku. Součástí projektu je i největší zelená střecha v ČR. Hotovo by mělo být na přelomu letošního a příštího roku.

„Tramvajová vozovna Slovany slouží svému účelu od roku 1943. Ke kompletní rekonstrukci jsme museli přistoupit hned z několika důvodů – kvůli nedostatečné kapacitě a špatnému technickému stavu objektu, hlukové zátěži z provozu vozovny nebo chybějícímu vybavení. Po skončení prací budou mít dopravní podniky zcela nový, moderní areál s dostatečnou kapacitou a řadou technických i provozních objektů,“ uvedl primátor města Plzně Pavel Šindelář (ODS).

„Rekonstrukce počítá i s dosud chybějící myčkou tramvají, která je v současné době již ve zkušebním provozu. Dále také s diagnostikou kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně, a především s adekvátním zázemím pro zaměstnance dopravních podniků. Při rekonstrukci byly haly projektovány tak, aby zajistily krytý odstav pro všechny tramvaje,“ řekl náměstek primátora Roman Zarzycký (ANO), jenž je i předsedou představenstvaPMDP.

Nové uspořádání vozovny zásadně sníží míru hlučnosti pro okolní zástavbu a zlepší životní prostředí. „Přestavba přinese ploché zelené střechy na všech budovách, celkem půjde o 13,5 tisíc metrů čtverečních, což představuje jeden z největších projektů svého druhu v České republice. Zelené střechy nejen že snižují tepelnou zátěž pro obyvatele a vozovna nebude obrovským tepelným ostrovem, ale umožňují i akumulaci dešťové vody. Přebytečná voda bude jímána do nádrže a dále využita jako voda technologická pro mytí tramvajových vozidel,“ vysvětlil náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule (TOP09).

Díky tomu, že už je hotová hala pro opravy a údržby tramvají, mohou stavebníci přistoupit k demolici poslední stojící haly kontrolních prohlídek. To umožní pokračování stavby objektu pro odstav tramvají a provozně-administrativní budovy.

„Celkové náklady byly stanoveny na 1,7 miliardy korun, a i přes současnou složitou dobu nedošlo k jejich výraznému navýšení. Navíc se nám podařilo získat dotaci ve výši 720 milionů korun z fondů Evropské unie, část zaplatíme z vlastních zdrojů a využijeme také úvěry od komerčních bank. Jde tak o jednu z největších investic v historii naší společnosti,“ uvedl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček.

Součástí modernizace areálu vozovny byly také úpravy části Slovanské aleje, došlo k přeložení kanalizace a vodovodních řadů, veškerých inženýrských sítí – veřejného osvětlení, telekomunikačních zařízení, sítí pro plyn a elektřinu, trolejového vedení. Nový povrch získala vozovka i přilehlé chodníky. Vybudován byl vjezd do vozovny na východní straně Slovanské aleje, což umožňuje příjezd a výjezd tramvají od Koterovské ulice.

Rekonstrukci trvající od října 2020 plánují dopravní podniky skončit na přelomu letošního a příštího roku. Práce celou dobu probíhají za plného provozu, část tramvají je odstavena mimo jejich provoz ve vozovně, část na konečných a běžně nevyužívaných točkách po městě. Tento stav by měl trvat zhruba do poloviny letošního července. Špatný technický stav vozovny zapříčinila mimo jiné několikanásobně vyšší hmotnost současných tramvají, použitý materiál pro stavbu betonového podloží i to, že areál je postavený v místě bývalého pískového lomu.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Plzen.eu

Štítky rekonstrukce depa PMDP, první hala pro tramvaje, tramvaje, PMDP, tramvajové depo, vozovna Slovany, dopravní společnost, zelená střecha, Česko, Plzeň 2-Slovany, Pavel Šindelář, ODS, Evropská unie, Jiří Ptáček, Roman Zarzycký, Michal Vozobule

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Plzeňské tramvaje už využívají největší objekt modernizované vozovny za 1,7 miliardy korun  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.