Významného rozšíření se dočká flotila plzeňských trolejbusů, které mohou díky bateriovému pohonu jezdit i mimo tradiční linky, kde není trolejové vedení. Škoda Electric ze skupiny Škoda Transportation začala pracovat na nové dodávce osmi ekologických vozidel s bateriovým pohonem pro západočeskou metropoli.
V letech 2021 a 2022 firma Plzni předá čtyři dvanáctimetrové trolejbusy typu ŠKODA 26Tr a čtyři kloubové trolejbusy typu ŠKODA 27Tr. Vozy budou dodány na základě dříve uzavřených rámcových smluv.
„Pro dopravní podnik během letošního roku vyrobíme čtyři dvanáctimetrové vozy a dva velkokapacitní kloubové trolejbusy, další dva kloubové vozy potom budou dodány na jaře příštího roku,“ potvrdil obchodní manažer škody Electric Radek Kapr. „Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení, což dopravce využívá například při dopravní obsluze okrajových částí města, nákupních center. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ve standardním režimu ujet i několik kilometrů,“ dodal Radek Kapr.
Zájem o moderní škodovácké trolejbusy s bateriemi v poslední době roste. Vozy s tímto řešením dodala Škoda Electric například do Španělska, Itálie, Maďarska nebo Švédska.
Mezi výrobky Škody Transportation patří především nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové jednotky, soupravy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale i řídící a pohonné systémy pro dopravní systémy. Škoda Transportation má několik dceřiných společností, v České republice například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou ale i v Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Ve svých společnostech v České republice zaměstnává téměř pět tisíc lidí.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.