Veřejnost si stěžovala na dopravně-inženýrské řešení stavby, na které se aktuálně pracuje na silnici I/22 u obce Kout na Šumavě na Domažlicku. Na základě stížnosti se uskutečnila schůzka Policie ČR, zhotovitele a investora v rámci kontrolního dne, která znovu posoudila možná rizika.
„Po zvážení všech možností stávající řešení zůstane v platnosti dle rozhodnutí silničního správního úřadu. Navrhovaný bypass stavby, vzhledem k délce uzavírky a nutnosti napojení pravého i levého odbočení z I/22, není možný ani z technického, ani z ekonomického hlediska,“ informoval Adam Koloušek z Oddělení regionální a celostátní komunikace Ředitelství silnici a dálnic (ŘSD).
„Věříme, že i přes nepříjemnosti způsobené omezeními v okolních obcích je navržené a realizované řešení nejlepší variantou, která zajišťuje nejrychlejší postup výstavby, a to i s ohledem na bezpečnost pracovníků na stavbě,“ uvedl Koloušek.
Na silnici I/22 u obce Kout na Šumavě probíhají od 1. 4. 2025 práce na úpravě napojení této silnice na přilehlé komunikace nižších tříd. Jedná se o rizikové místo, kde se od provedené úpravy očekává výrazné snížení nehodovosti. Zhotovitel zvolil pro danou stavbu dočasné dopravně-inženýrské řešení, podle kterého nákladní doprava pokračuje po silnici I/22, zatímco osobní doprava je vedena po objízdné trase přes přilehlé obce.
„Toto opatření umožnilo uzavřít úsek v délce přibližně 700 metrů a tím zkrátit dobu výstavby na pouhých 73 dní oproti původně plánovaným zhruba čtyřem měsícům. Dále výrazně napomáhá ke zvýšení bezpečnosti pracovníků na stavbě, kteří se pohybují v těsné blízkosti projíždějících vozidel, a to i v hloubce cca tři metry pod pojížděnou polovinou vozovky při pracích na přestavbě propustku pod silnicí. V současné době probíhají práce dle harmonogramu stavby,“ informoval Adam Koloušek.
Jedná se o velmi frekventovaný hlavní silniční tah mezi Kdyní a Domažlicemi. Opravuje se tam nejen zničených povrch. Přestavbou projde i křížení silnic. Jde o stavební akci za cenu 41,5 milionů korun bez DPH. Během stavby je provoz na hlavním tahu omezen a částečně převeden na objízdné trasy. Silnice I/22 je průjezdná pouze pro vozidla nad 3,5 tuny, které stavbou projíždějí jedním jízdním pruhem kyvadlově. Pro vozidla do 3,5 tuny je silnice I/22 zcela uzavřena a řidiči musí využít značených objízdných tras.
Kromě opravy povrchu projde křížení silnic i poměrně značnou přestavbou. Stávající podoba odsazené křižovatky má nestandardní tvar. Hlavním cílem přestavby tak je úprava napojení jednotlivých komunikací do podoby standardní odsazené křižovatky dle požadavků PČR.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám