Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) otevře v neděli 1. září polovinu obchvatu Klatov. Celých osm kilometrů nové silnice za zhruba jednu miliardu korun zprovozní letos 30. listopadu. Náročná akce se neobešla bez komplikací. Kvůli lidské chybě musely bagry zdemolovat obří pilíř. Na stavbu dalšího mostu přišly vadné díly s prasklinami. A další nově budované přemostění poškodilo i nákladní auto, které strhlo jednu z podpěrných traverz. Nakonec se posunul také termín zprovoznění.
„První polovina stavby od Štěpánovic po okružní křižovatku se silnicí I/22 (hlavní tah na Domažlice nebo na Strakonice a Vodňany) bude plně v provozu v neděli 1. září. Je to kvůli tomu, aby děti, až tam druhý den pojedou do školy, to tam měly průjezdné včetně Plánické ulice, která vede do centrální části města Klatov," uvedl šéf plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol. „K reálnému zprovoznění řešeného úseku komunikace dojde v pondělí 2. 9. 2024 ve 4:00. Důvodem pro několikahodinový posun zprovoznění (z neděle večer na pondělí ráno) jsou hlavně práce na rozestavění dopravně inženýrských opatření, které je vhodnější provádět během nočních hodin, kdy je intenzita dopravy na hlavním tahu nejnižší. Uvedení silnice do provozu ještě před zahájením nového školního roku by tak nemělo být ohroženo,“ upřesnil regionální mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
Na 8,1 kilometru dlouhé trase je devět mostů, nejsložitější hned na začátku za Štěpánovicemi, který je dlouhý 165 metrů a překonává železnici a silnici třetí třídy. Stavbu z 85 procent uhradí evropský operační program Doprava 2.
Nový obchvat už bude plně průjezdný v obou pruzích s tím, že z okružní křižovatky s I/22 bude navázaný na současnou trasu a na křižovatce se silnicí druhé třídy II/186 bude zprovozněná přímá trasa na druhém výjezdu. A na prvním výjezdu budou moci řidiči jet na Plánickou ulici, která vede do centra Klatov. „To je část stavby, kvůli níž se otevření o 14 dní posunulo, protože jsme to původně chtěli spustit 15. srpna, ale nebyla tam hotová propojka do centra města," upřesnil Blabol.
Změny během výstavby stavbu prodražily, a to zhruba o 100 milionů zhruba na jednu miliardu korun. Výsledná cena je ale nakonec nižší než původní spočítaná projektantem. Konkurence soutěžitelů nakonec cenu díla stlačila na 900 milionů korun.
Sobota, 20. ledna 2024, 16:20
Jeden z devíti mostů na trase právě budovaného obchvatu Klatov se musí komplet zbourat a následně postavit úplně nový. Důvodem je nevyhovující kvalita jednotlivých železobetonových segmentů mostu. Výrobce dodal na stavbu prefabrikované díly, na...
Dvoupruhový obchvat bude součástí silnice I/27, hlavního tahu Plzeň - Klatovy - Železná Ruda - Německo. Je důležitý pro celé Pošumaví, ale i pro Šumavu a cesty do Bavorska. „Absolutně vyloučíme, aby tranzitní doprava projížděla centrem Klatov. Bude to tam bezpečnější, plynulejší a samozřejmě se průjezd po obchvatu zrychlí," uvedl Blabol. Situace je nejhorší na příjezdové Plzeňské ulici, kudy projíždí 17 200 vozidel za 24 hodin. Podle starosty Klatov Rudolfa Salvetra (ODS) se prvotní záměr obchvatu objevil už v 70. letech. „Je pro nás velmi významný. Tranzitní průjezd městem dramaticky narostl," uvedl. Obchvat zvládne předpokládaný nárůst dopravy.
Na trase je devět mostů. Loni v červenci došlo u jednoho z nich ve směru na obec Slavošovice k závažným komplikacím. „V důsledku lidské chyby na straně zhotovitele se stalo to, že při betonáži mostního pilíře došlo k segregaci kameniva. To znamená, že na některých místech se vytvořila „hnízda“ z kameniva, kde je oddělená betonová složka od kamene,“ popsal tehdy Blabol neobvyklou událost.
Podle ředitele nebylo možné nově vybudovaný pilíř sanovat a opravit. „Takové konstrukce stavíme na období sta let a musí být ve špičkové kvalitě. Proto jsme se po dohodě se zhotovitelem stavby dohodli, že namísto sanace ten pilíř zbouráme a zrealizujeme ho znovu. Chtěl bych zdůraznit zásadní informaci, že bourací práce i vybudování nového pilíře jde finančně kompletně za zhotovitelem této stavby,“ zdůraznil Blabol. Způsobená škoda byla v řádu jednotek milionů korun.
Do třetice letos v lednu přišla zpráva, že se bourá část dalšího mostu. Důvodem byla nevyhovující kvalita jednotlivých železobetonových segmentů. Výrobce dodal na stavbu prefabrikované díly, na kterých nebyla při výrobě dodržena technologie a požadované normy. Nakonec se ukázalo, že 80 procent dodaných dílů bylo vadných. „Jde o železobetonové prvky, kde mají být ocelové prvky v určité hloubce toho betonu. A to nejsou. Jsou blíže tomu povrchu než by měly být. My jsme na to přišli a odmítli jsme dál s těmito prvky stavět," informoval tehdy mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.