Dvě nově upravené křižovatky po tříměsíční stavbě zprovoznilo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na silnici I/20 u Losiné. Jde o frekventovaný hlavní tah mezi Plzní a Českými Budějovicemi. Křižovatky byly místem častých dopravních nehod, úsek patřil mezi nejnebezpečnější v kraji vzhledem k množství kolizí. Silničáři už v místě odstranili většinu dopravních omezení u křižovatek I/20 a I/19 a také I/20, II/183 a III/18026.
„Hlavním důvodem pro úpravu obou křižovatek bylo zvýšení bezpečnosti na zmíněných kříženích komunikací, kde opakovaně docházelo ke kolizním situacím. U křižovatky silnic I/20, II/183 a III/18026 byly největší komplikace špatný rozhled, překážky v rozhledu nebo například kombinace maximální povolené rychlosti na hlavní komunikaci a polohy křižovatky,“ informoval Adam Koloušek z týmu komunikace ŘSD.
Příčinou dopravních komplikací u druhé křižovatky (I/20 a I/19) pak byla hlavně absence odbočovacího pruhu vlevo ze silnice I/20 na silnici I/19 ve směru na Nezvěstice. „V uplynulých měsících se na dotčených křižovatkách prováděly stavební úpravy, které zjištěné dopravní závady odstranily. U křížení silnic I. třídy došlo k vybudování odbočovacího pruhu. U křížení silnice I/20 se silnicemi nižších tříd pak proběhly úpravy komunikací (např. rozšíření prostoru křižovatky) vedoucí k lepšímu usměrnění vozidel v řešeném úseku,“ uvedl Koloušek. Jedná se o stavbu za cenu zhruba 14 milionů korun bez DPH.
Silnice I/20 je jedním z páteřních silničních tahů v zemi. Spojuje Karlovy Vary, Plzeň, Písek a České Budějovice. Po celé délce 211 kilometrů je vedena jako mezinárodní silnice E49. V Plzeňském kraji jde o jeden z nejvytíženějších dopravních tahů směrem na jih, kde trvale přibývá vozidel včetně kamionů. Vozidla z vedlejších komunikací tam často dlouho čekají, než mohou vjet na hlavní silnici, a často tam vznikají kolony. Silnice I/20 rozděluje Losinou na dvě části. Vozidla projíždějí těsně kolem bytové zástavby a pouze její část je chráněna protihlukovou stěnou.
ŘSD připravuje 5,5 kilometru dlouhý čtyřpruhový obchvat Losiné mimo obec se dvěma mimoúrovňovými křižovatkami. Bude začínat za mimoúrovňovou křižovatkou u dálnice D5. ŘSD už má územní rozhodnutí, stavba by mohla začít v roce 2027. Na obchvat Losiné naváže více než osmikilometrový obchvat Chválenic, jenž by měl přijít na řadu o dva roky později.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Odbočku na Nezvěstice navrhoval asi někdo, kdo tam nebyl a ani sám neřídí. Rozšíření je tak malé, že tam ani není odbočovací pruh plně vyznačen. Přitom místa je tam dost. Za mně zbytečná stavba roku.
Upravili a hned se tam stála bouračka .Chyba bude asi jinde .