O necelý měsíc se prodlouží práce na opravě mostů na mimoúrovňové křižovatce Rondel na začátku Karlovarské třídy v Plzni. Oproti původně ohlášenému 17. říjnu mají práce skončit 10. listopadu 2023. Důvodem jsou skutečnosti, které byly zjištěny až v průběhu probíhajících prací. Konkrétně je například potřeba zvětšit rozsah nutných sanací. Rondel je jedním z nejvytíženějších dopravních úseků ve městě.
„O posunutí termínu dokončení prací město Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je zhotovitelem akce. V rámci této stavební akce dojde k položení nové obrusné vrstvy v celé mimoúrovňové okružní křižovatce Rondel, což si samozřejmě vyžádá příslušná krátkodobá omezení dopravy. Přesný termín vyplývajících dopravních opatření ještě nebyl stanoven, v současnosti zhotovitel jedná s Policií ČR, Krajským úřadem Plzeňského kraje a Plzeňskými městskými dopravními podniky,“ uvedla Hana Josefová z tiskového odboru magistrátu.
Cena opravy mostů Rondelu byla původně stanovena na 20 milionů Kč. Nezpůsobila žádné úplné uzavírky, doprava se jen částečně omezila. Práce probíhaly po polovinách. Silnice tak vždy zůstala průjezdná alespoň jedním jízdním pruhem. Tramvajový provoz byl stavební činností omezen pouze minimálně. Po opravě vydrží mosty z konce 60. let minulého století ještě maximálně deset let.
Minulé vedení radnice chtělo Rondel zasypat, současná koalice to nevylučuje a stále chystá projekt přestavby křižovatky, hlavně úpravy ulic. V rámci nové plánované koncepce Města Plzně dojde do budoucna k celkové proměně zmíněné křižovatky, během které budou oba mostní objekty zrušeny. „Dokud ale nebude změna podoby křižovatky provedena, musí být zajištěna jejich stabilita. Vzhledem k jejich stávajícímu technickému stavu tak musí projít opravou, která zajistí jejich bezpečnost. Do obou mostů dlouhodobě zatéká. To by do budoucna mohlo nosnou konstrukci výrazně narušit,“ vysvětlil při zahájení oprav Adam Koloušek z týmu komunikace ŘSD.
Náměstek primátora Aleš Tolar (STAN) uvedl koncem května, že oprava mostů s narušenou statikou byla naplánovaná dlouhodobě a musela se provést, i kdyby se schválilo zasypání Rondelu. „Možné zasypání jsme nikdy neshodili, projektuje se dál, ale odkládáme realizaci. Platí stále moje stanovisko: nebudeme ho upřednostňovat před dokončením celého východního okruhu a vnitřního průtahu s estakádou," uvedl Aleš Tolar. Město dále investuje do projektu úprav.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
No jo,holt stará infrastruktůra ještě více stárne a nová se skoro vůbec nestaví!!!!!!!!!