V šumavské Železné Rudě, největším rekreačním místě v Plzeňském kraji, začne 1. dubna stavba průtahu. Vylepšení části frekventované státní silnice první třídy z Plzně do Německa výrazně zlepší vzhled pohraničního města. Železná Ruda u průtahu, o který usiluje 15 let, buduje náměstí a park. Novinářům to řekl starosta Filip Smola (ČSSD). Řidičům se letos na víc než dva měsíce zkomplikuje cesta do Německa.
Všechny tři etapy stavby průtahu, která přijde zhruba na 100 milionů korun, budou podle plzeňské oblasti Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hotové do pěti let. ŘSD je investorem stavby.
Stavba hned na začátku na 11 týdnů uzavře silnici I/27 v Klatovské ulici mezi železničním přejezdem a mostem přes řeku Řezná, uvedl starosta. "To vyvolalo velké emoce nejen mezi místními, ale také mezi občany Sušice a okolí, kteří ji využívají k cestám za prací do Německa. Bez uzavírky není stavba realizovatelná," dodal. Pro rekonstrukci inženýrských sítí budou podle Smoly potřeba třímetrové výkopy.
Klatovská ulice prochází celým městem a jezdí po ní desítky tisíc aut měsíčně. "Díky stavbě vzniknou nové osvětlené přechody, podél silnice chodníky a osvětlení, na které čekáme roky. Pevně věřím, že lidé uznají, že i železnorudští občané, a hlavně děti, mají právo na bezpečný pohyb po městě," řekl starosta. Radnice bude maximálně tlačit na to, aby byla uzavírka co nejkratší. "Železná Ruda průtah opravdu potřebuje, čekáme na něj spoustu let," uvedl místostarosta Filip Brož (Volba pro Železnorudsko).
Řidičům podle Smoly nejvíce vadí objížďka, která jim cestu prodlouží o 30 kilometrů. Její trasu ale nestanovilo ŘSD ani město, ale kraj a policie. "Lidé se ptají, proč není možné využít ulice U Vodárny a Na Samotách. Trasa je z podstatné části soukromá, přičemž vlastníci, kteří ji získali v restituci, žijí v cizině a nekomunikují," řekl místostarosta Petr Najman (Volba pro Železnorudsko). Podstatnějším důvodem je ale to, že část této trasy není vedená jako komunikace.
První část průtahu přijde na 25 milionů korun, obec zaplatí třetinu, uvedl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Zdeněk Kuťák. Půjde podle něj o složitou úplnou rekonstrukci zhruba půl kilometru dlouhé silnice. S bouracími pracemi se začne v březnu, stavba musí být hotová do 30. října. Druhá etapa oprav v úseku od kolejí k hotovému kruhovému objezdu naváže hned v roce 2021. Potrvá dvě stavební sezony, dokončuje se její projekt. Její součástí bude revitalizace náměstí za deset až 20 milionů korun. Poslední etapa průtahu s chodníky povede ven z Rudy směrem ke hranici s Německem.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.