Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Ministr dopravy řešil s německým protějškem železnici Plzeň - Mnichov i zpožďování vlaků na společné hranici

O společné přípravě modernizace železniční trati Plzeň – Domažlice – Česká Kubice – státní hranice – Mnichov/Norimberk jednal český ministr dopravy Martin Kupka (ODS) s německým státním ministrem bydlení, výstavby a dopravy Christianem Bernreiterem. Společně řešili také problém se zpožděním vlaků na česko-bavorské hranici, které způsobily policejní kontroly na německé straně.

„Bavorsko je jedním z našich klíčových ekonomických partnerů. Pokládám proto za velmi důležité, abychom dokázali směrem na Mnichov vybudovat kvalitní kapacitní železniční spojení. Na naší straně připravujeme modernizaci úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice. Pro úspěch tohoto projektu je důležité, aby došlo k elektrizaci celého spojení i ke zkapacitnění, zejména úseku Schwandorf – Furth im Wald na německé straně tak, aby byl dvoukolejný. Jsem rád, že Německo začalo s posuzováním možností modernizace této železniční části a vybudování tří nových dvoukolejných úseků,“ uvedl ministr Martin Kupka.

Česká strana plánuje začátek modernizace železnice na rok 2024, přičemž úprava části trati v úseku Plzeň – Domažlice – státní hranice je rozdělena do čtyř staveb. „Z pohledu České republiky je důležité připravit trať nejen pro osobní dopravu, ale zároveň zajistit dostatečné kapacity i pro dopravu nákladní,“ dodává Kupka. Cílem je připravit trať s takovými parametry, které by umožňovaly zajistit provoz v minimálním rozsahu jednoho nákladního vlaku v každém směru během každé hodiny včetně špičky. Mělo by se tedy jednat minimálně o 24 párů vlaků rovnoměrně rozdělených během dne.

Oba ministři hovořili i o budoucnosti fungování vlakové linky Praha – Mnichov. „Jeden dopravce bude zajišťovat přeshraniční dopravu osmi páry vlaků denně. Spolupráce na tomto projektu pokračuje dobře, na naší straně máme připraven pracovní návrh smlouvy,“ říká ministr dopravy Kupka. Provoz vlaků má být na základě společného nabídkového řízení spuštěn od prosince 2027 na dobu 15 let. Cestující se mohou těšit na nové vozy výrazně vyšší kvality než doposud a díky postupné modernizaci trati i na rychlejší cestování.

Německé kontroly na hranicích komplikovaly lidem cestování

Během jednání řešili ministři i jedno aktuální ožehavé téma, kterým je zpoždění vlaků na společné hranici kvůli policejním kontrolám. Zpoždění obvykle způsobily policejní kontroly na německé straně, které začínaly ve Furth im Wald a pokračovaly během jízdy až do Schwandorfu. Cestující po příjezdu do Schwandorfu kvůli kontrolám mnohdy nestíhali navazující spoj, který přijíždí z Hofu a pokračuje do Mnichova. „To mnoha cestujícím zásadně komplikovalo cestování. Bavorská strana nás informovala, že od kontrol od pátku minulého týdne upustila, což by mělo dopravu významně zjednodušit a odbourat nepříjemná zpoždění,” uvedl Kupka.

Bavorské ministerstvo také potvrdilo plánovanou změnu železničního spojení od změny jízdního řádu na konci roku 2023, kdy již nebude vlak z Prahy ve Schwandorfu přepojován na navazující spojení z Hofu do Mnichova, nýbrž pojede přímo. „To pomůže výrazně zlepšit komfort vlakového spojení,“ podotknul Kupka.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Ministerstvo dopravy ČR

Štítky železnice, modernizace železniční trati, Martin Kupka, Mnichov, doprava, státní hranice, Domažlice, Norimberk, Česká Kubice, cestování

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ministr dopravy řešil s německým protějškem železnici Plzeň - Mnichov i zpožďování vlaků na společné hranici  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.