Pečlivou přípravu věnovali členové spolku Plzeňská dráha a ostatní dobrovolníci všem veřejně vystaveným muzejním exponátům při brigádě na nádraží, kdy se připravovalo Železniční muzeum v Bezdružicích na oslavy 120 let trati Pňovany-Bezdružice. Ty se uskuteční o nadcházejícím víkendu 17. – 18. července 2021. Cílem brigádníků bylo, aby exponáty důstojně reprezentovaly jejich činnost při zvelebování dráhy v posledních letech.
Speciálním olejem se natřela vystavená část ocelové konstrukce ze starého mostu přes Hracholuskou přehradu. Po nedávné obnově vnějšího nátěru čistěním interiéru a oken prošel i motorový vůz M131.1 Hurvínek, vystavený ve formě památníku u nádražní budovy. Dokončovala se i část nového vybavení bistra, aby návštěvníkům oslav nic nescházelo při chystaném programu oslav.
Milovníci železnice se mohou těšit jak na parní vlak, tak i na historický motorový vůz. Historický autobus opět spojí zvláštní linkou Bezdružice s Teplou, jako připomínku nikdy nedostavěného přímého vlakového spojení z Plzně do Karlových Varů.
„S tratí a zdejší krásnou krajinou okolí Bezdružic jsem spojil většinu svého života. Chystáme pro návštěvníky oslav vše, aby zde mohli prožít velmi příjemný den. Kromě železnice tu máme čistou přírodu, hrady i milé Konstantinovy Lázně. Kdo sem zavítal, vždy se rád vrací,“ řekl předseda sdružení Plzeňská dráha Jiří Bízek, který na trati pracuje také jako strojvedoucí.
Předseda Společnosti pro veřejnou dopravu Miroslav Klas z Plzně jezdí do Bezdružic pomáhat při pořádání akcí a zvelebování trati již přes 15 let. Paradoxně většinu svého profesního života však věnoval místní autobusové dopravě pod značkou ČSAD. O té také bude i výstava fotografií v prostorách motorového vozu Hurvínek u nádražní budovy. „Chtěl bych výstavou připomenout, že k dopravní obsluze Bezdružicka přispívá kromě železnice i autobusová doprava. U ní se běžně žádná výročí zprovoznění neslaví. Věřím, že tematicky bude pro návštěvníky oslav zpestřením,“ uvedl Miroslav Klas.
Lokální trať Pňovany – Bezdružice o délce 24 km byla uvedena do provozu 6. června 1901. Nejzajímavější stavbou na trati je most přes údolí řeky Mže u Pňovan, který svou výškou přes 50 metrů byl jedním z největších té doby na našem území. Novodobou popularitu získal díky unikátní technologii výměny mostních polí na přelomu let 2018/2019.
Přes léto pravidelné přímé vlaky Českých drah z Plzně do Bezdružic přivážejí do regionu množství turistů, jejichž cílem jsou Konstantinovy Lázně, hrady Gutštejn a Švamberk, Ovčí a Hradišťský vrch či údolí Úterského potoka nebo Hadovky. Velkou popularitu získal i most lokálky přes údolí řeky Mže (dnes Hracholuská nádrž) u Pňovan, který je společný s unikátní lávkou pro pěší. Díky aktivitám sdružení Plzeňská dráha se od roku 2001 se na trati konají jízdy historických vlaků a na nádraží Bezdružice vzniklo malé muzeum věnované její historii.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.