Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Vznikl kodex pro férovou reklamu influencerů, propagované výrobky a služby by měli jasně označit

Influenceři by měli na internetu jasně označovat své příspěvky, ve kterých propagují výrobky nebo služby. Zavádí to kodex influencera vytvořený Platformou profesionální komunikace, která zastřešuje různé subjekty na trhu internetové reklamy. Její zástupci to dnes oznámili na tiskové konferenci.

Podle děkanky katedry marketingové komunikace a public relations Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) Denisy Hejlové mají influenceři na internetu velký vliv zejména na mladé uživatele. Zhruba desetina dětí chce být jako oni a 27 procent touží po věcech, které influenceři používají. Jen desetina uživatelů přitom dokáže rozpoznat skrytou reklamu.

Práce na kodexu zahájila platforma již v roce 2017. Dosud se k němu připojilo 15 subjektů z řad influencerů nebo zadavatelů, například Johny Machette nebo Plzeňský Prazdroj.

Kodex zavádí, že informace o tom, že jde o obchodní spolupráci, musí být vizuálně či slovně uvedena na začátku zveřejňovaného obsahu, a to jednoznačně a srozumitelně tak, aby byl každý schopen rozpoznat, že se jedná o placenou reklamu. Influencer musí přizpůsobit formu sdělení předpokládané cílové skupině. To znamená, že když je například alespoň 25 procent předpokládaného publika mladší 18 let, musí být sdělení pochopitelné i jim.

Influencer podle kodexu také nesmí o svých zkušenostech se službou či produktem lhát či je zamlčovat. Influencer tak zajistí, že způsob, jakým je označena informace o obchodní spolupráci, odpovídá podmínkám platformy, na které je sdělení umístěno. Influencer či zadavatel vyslyší upozornění samoregulátora na případné porušování těchto pravidel a zjedná doporučenou nápravu.

Influencer a zadavatel podle kodexu vezmou v úvahu inzerování cílovým skupinám, jejichž předpokládané publikum tvoří z jedné čtvrtiny a více osoby mladší 18 let, nebo inzerování produktů či služeb, které jsou vyjmenovány v zákoně o regulaci reklamy. 

Ohodnoť článek

Autoři | Foto Pixabay.com

Štítky influenceři, propagace výrobků, kodex pro férovou reklamu, reklama, instagram, sociální sítě, influencer, Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy, Denisa Hejlová, Johny Machette, Plzeňský Prazdroj, a. s.

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Vznikl kodex pro férovou reklamu influencerů, propagované výrobky a služby by měli jasně označit  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.