V posledních pěti letech mohli Plzeňané během listopadu potkávat v ulicích západočeské metropole kníraté tramvaje, trolejbusy a autobusy. Šlo o součást kampaně upozorňující na nebezpečí rakoviny prostaty, což je nejčastější typ nádorového onemocnění u mužů. V letošním roce se ale podniky chtějí soustředit na jiné akce, třeba na Den válečných veteránů.
Do kampaně Movember, jejímž symbolem je mužský knír, se dopravní podniky zapojují od roku 2018. Její součástí byla i finanční sbírka mezi zaměstnanci. Samotná kampaň pak byla vidět hlavně na samotných vozech. Loni ulice Plzně brázdila šedesátka vousatých autobusů, trolejbusů a tramvají. V covidovém období doplnila knír i rouška. Letošní rok ale pojaly dopravní podniky jinak.
„Letos nevyjede do ulic ani jeden kníratý vůz. Do kampaně se ale samozřejmě zapojíme. Informace budeme předávat našich zaměstnancům, máme odkazy na kampaň Mužů proti rakovině na našich webových stránkách. V průběhu listopadu bychom chtěli o Movemberu informovat i prostřednictvím elektronických nástěnek v zákaznických centrech,“ sdělil Plzeňské Drbně mluvčí dopravních podniků René Vávro.
Letos se ani nepořádá sbírka mezi zaměstnanci, jelikož se podniky soustředí na jinou charitativní akci s názvem Ruce dopraváků dětem. „V listopadu se obecně sešlo mnoho akcí a musíme to občas prostřídat. Letos jsme se více zaměřili na Den válečných veteránů a na zákaznických centrech prodáváme vlčí máky. Movember jsme nechtěli úplně vypustit, proto se snažíme kampaň vést alespoň přes naše komunikační kanály. Uvidíme v příštím roce, jestli se k Movemberu v původní podobě vrátíme,“ dodal Vávro.
Středa, 1. listopadu 2023, 10:45
Karcinom prostaty je nejčastějším nádorovým onemocněním mužů a po karcinomu plic druhou nejčastější příčinou úmrtí z onkologických důvodů. Za posledních dvacet let se u nás výskyt tohoto karcinomu téměř ztrojnásobil, přitom úmrtí je ale více než...
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.