Podle očekávání přechází od středy 23. září plzeňské vysoké školy na distanční výuku. ZČU zahájila akademický rok už v pondělí, Lékařská fakulta Univerzity Karlovy, plánovala zahájení akademického roku až od 1. října. Rektor ZČU Miroslav Holeček považuje tak rychle vyhlášené opatření za nešťastné. Je přesvědčen o tom, že způsobí velké problémy zejména studentům prvních ročníků, kterých letos na ZČU nastoupilo 3700.
Vydání opatření souvisí s tím, že se Plzeň dostala do oranžové barvy na koronavirovém semaforu. Opatření by mělo trvat do 23. října a souvisí s tím, že se Plzeň dostala do oranžové barvy na koronavirovém semaforu.
Zákaz osobní přítomnosti studentů se nevztahuje na klinickou a praktickou výuku a praxi, individuální návštěvy knihoven a studoven, individuální konzultace, zkoušení za přítomnosti nejvýše 10 osob a laboratorní, experimentální nebo uměleckou práci za přítomnosti nejvýše 15 osob.
„Ačkoliv jsme měli zájem zúčastnit se jednání krajského krizového štábu, kde se o možném přechodu na distanční výuku jednalo, neměli jsme bohužel možnost do podoby mimořádného opatření nijak promluvit a jakkoliv ho ovlivnit. V pondělí tady nastoupily tisíce studentů a všem těmto studentům za chviličku oznámíme, že zítra už mohou klidně odjet domů, protože bude jen distanční výuka. O návrhu opatření jsme se navíc dozvěděli z médií, což považuji za velmi nešťastné,“ říká rektor ZČU Miroslav Holeček.
Původní návrh krajské hygieny přitom počítal s 24. zářím jako termínem, kdy má ZČU přejít na distanční formu výuky. Následující den však došlo ke změně termínu. Platné mimořádné rozhodnutí vydané Krajskou hygienickou stanicí Plzeňského kraje tak nařizuje přechod na distanční výukou už od středy 23. září.
„Usiloval jsem o to, aby alespoň studenti prvních ročníků mohli dokončit první týden semestru. Bohužel mi nebylo vyhověno,“ doplňuje se znepokojením rektor, kterého mrzí, že noví studenti nebudou mít ani minimální možnost sžít se s prostředím univerzity, poznat pedagogy a přizpůsobit se vysokoškolskému stylu výuky a hodnocení. Studenti musejí pochopit, jak si zapsat předměty, jak mají získat kredity, aby obstáli v prvním semestru. „A jim nebyla ani dána možnost, aby se během třeba týdne nebo dvou zorientovali, to je velmi nešťastné,“ konstatoval Holeček.
„Pevně věřím, že jde opravdu jen o dočasné opatření, které má za účel přispět ke zmírnění nárůstu nových případů onemocnění covid-19. Dlouhodobé omezování vzdělávání může mít velmi negativní důsledky,“ upozorňuje rektor Miroslav Holeček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.