Počasí dnes2 °C, zítra1 °C
Čtvrtek 21. listopadu 2024  |  Svátek má Albert
Bez reklam

Češi vzali v červnu útokem hospody s točeným pivem, ukazují to data plzeňského pivovaru

Výrazný růst prodejů sudového a tankového piva oproti loňsku hlásí za uplynulý červen Plzeňský Prazdroj. A to i přesto, že letos zatím panovalo celkově horší počasí než loni. Češi tedy na čepované pivo v dlouhé koronakrizi nezanevřeli. Prodeje čepovaných piv z produkce Plzeňského Prazdroje v měsíci červnu v meziročním srovnání narostly o 18 procent. Podmínky přitom byly v meziročním srovnání stejné – jak v červnu 2020, tak i červnu 2021 už byly po celý měsíc otevřené zahrádky i vnitřní prostory restaurací.

„A jsme dokonce o čtyři procenta nad prodeji v dosud rekordním roce 2019, kdy bylo celý červen krásné letní počasí,“ komentuje povzbudivá čísla obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz. V Prazdroji předpokládají, že během letních měsíců návštěvnost hospod a restaurací ještě vzroste, a to zvláště v oblíbených výletních destinacích. Jednak tomu napomohou dovolené, které budou letos Češi nejspíše podobně jako loni trávit v tuzemsku častěji než v předcovidových letech, a pak také touha lidí se po několika měsíčním lockdownu opět setkávat.

Podle Tomáše Mráze se jasně ukazuje, jak moc se lidé po dlouhých měsících na popovídání s přáteli u čepovaného piva těšili a neodrazuje je ani střídání počasí. „Jako první se do hospod – podobně jako loni – vrátili štamgasti. K nim se velmi rychle přidali i ti, kteří nejsou pravidelnými návštěvníky konkrétních provozoven. A letos navíc silně roste ještě jedna kategorie hostů – lidé, kteří si oblíbili čepované pivo bez alkoholu,“ říká Tomáš Mráz. Týká se to zejména stále oblíbenějšího ochuceného čepovaného Birellu, jehož červnové prodeje v meziročním srovnání vzrostly o více než 50 procent.

Největší zájem je podle Tomáše Mráze o posezení na venkovních zahrádkách. A proto právě do nich směřuje velká část letošních investic Prazdroje na podporu hospod a restaurací. Jen letos na jejich vybavení pivovar vyčlenil dalších 100 milionů korun. Prazdroj tak pokračuje v pomoci hospodám během koronavirové krize, celkově je ve všech covidových vlnách podpořil částkou přes 600 milionů korun.

O tom, že je podpora účinná, svědčí i fakt, že, nyní Prazdroj zaváží pivo do většího počtu podniků než loni. A to i přesto, že malá část provozů ukončila v souvislosti s již déle než rok trvající krizí a omezením v gastru svou činnost.

Ohodnoť článek

Foto Plzeňský Prazdroj

Štítky Plzeňský Prazdroj, prodej piva, čepované pivo, zahrádky, pivo, hospoda, Plzeňský Prazdroj, a. s., restaurace, koronavirová krize, Tomáš Mráz

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Češi vzali v červnu útokem hospody s točeným pivem, ukazují to data plzeňského pivovaru  |  Společnost  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.