Značku Regionální potravina má v Plzeňském kraji dalších devět výrobků

Autoři | Foto pixabay.com / ilustrační foto

Značku Regionální potravina Plzeňského kraje získá letos dalších devět výrobků z regionu. V letošním ročníku uspěly zvěřinová klobása, klatovský bochník, masová pomazánka, kozí sýr s ořechy, zákys, med květový-lipový, švestkový sirup, nefiltrované pivo a višňový řez. Pro spotřebitele jsou zárukou, že je v nich nejméně 70 procent místních nebo českých surovin, pokud lokální nejsou. Do 16. ročníku soutěže přihlásilo 43 malých a středních zpracovatelů a farmářů z kraje 156 výrobků.

Vítězové budou vyhlášeni na krajských dožínkách 13. září, místo se teď vybírá. „Kvalita všech výrobků byla opět mimořádně vysoká, a proto jsme rádi, že o vítězích rozhoduje nezávislá odborná porota, a ne my. Vybrat jen jeden výrobek v každé kategorii opravdu nebylo jednoduché, zvlášť v kategoriích masných výrobků a ostatních, kde se sešla největší konkurence," uvedla krajská koordinátorka Helena Hnojská z obecně prospěšné společnosti Úhlava z Klatov.

Zájem o regionální produkty podle ní trvale roste. „Už teď nás někteří výrobci sami oslovují s dotazy na přihlášení svých výrobků. Naučili se se značkou pracovat a využívat ji v propagaci," řekla. Potvrzuje to Tomáš Popp, organizátor plzeňských farmářských trhů. Trhovci, kteří prodávají i v Praze, uvádějí, že v Plzni mají vyšší tržby.

„Značka přináší potravinářům prestiž mezi kolegy a možnosti nové spolupráce. Zákazníci mají jistotu, že produkty označené 'zeleným sluncem' jsou z regionálních surovin, kvalitní a čerstvé," uvedla Hnojská.

Ministerstvo zemědělství podle odborného garanta soutěže v kraji Ivo Šaška letos upravilo přihlášky, aby byla administrativa jednodušší.

„Vítězství nás utvrzuje v tom, že to děláme dobře. Díky soutěži se naše výrobky zviditelňují a jsme o krok napřed před konkurencí," uvedla Petra Vanická ze společnosti Potěšení ve skle, která získala nominaci v soutěži potřetí.

Regionální potravina je projektem ministerstva zemědělství, cílem je podpora a propagace potravinářů a farmářů do 250 zaměstnanců i regionů původu potravin. Výrobky mohou mít značku čtyři roky, pak mohou soutěžit znovu. Teď smí značku používat 35 produktů z regionu. Loni soutěžilo rekordních 169 výrobků od 44 producentů.

Hodnocení článku je 36 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, potraviny, správa, ocenění, firmy, 2025, Plzeňský

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.