Třicet milionů korun investuje letos Plzeňský kraj do osmi projektů na výstavbu cyklostezek a cyklotras. Největší částka jde na vybudování úseků na dvou mezinárodních liniích, na trase z Plzně do Brd a na Otavské cyklostezce. Ta vede z jižních Čech. Jedná se o podporu páteřní linie, která dovede turisty do exponovaných míst. O přidělení dotací ještě bude rozhodovat zastupitelstvo kraje.
„Přes Plzeňský kraj vedou dvě mezinárodní cyklotrasy na západ - CT 3 z Křivoklátska přes Plzeň na Domažlice a trasa 37 od Prahy do Českého lesa na Bělou,“ informoval na tiskové konferenci náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek (STAN). Na ty dává kraj peníze každý rok, nejvíc na CT 3 na Rokycansku, jihu Plzeňska a Domažlicku. Na obě půjde letos víc peněz. „Zohlednili jsme možnosti žádat o kofinancování z evropských programů. U CT 3 podpořil kraj část v Chotěšově na lávku přes Radbuzu," řekl Čížek.
Pěší a cyklisté už nebudou muset po silnici druhé třídy do Stoda. Na CT 3 získaly podporu části v Horšovském Týně a Blížejově, obojí na Domažlicku. Na trase číslo 37 do Českého lesa pak Břasy na Rokycansku a Bělá na Domažlicku. Výrazně také kraj dotuje čtyřicetikilometrovou cyklotrasu z Plzně do Brd, kde už chybějí jen úseky kolem Starého Plzence a Šťáhlav. „Plzenci letos opět dáváme drobnější podporu, ale v obou místech to ještě nebude hotové. Vše ostatní až do Brd už je," vysvětlil náměstek Čížek.
„Vedle toho Plzeňský kraj letos podpoří i Otavskou cyklostezku na Horažďovicku v turistické oblasti kolem Rábí a Žichovic. Spolupracujeme s kolegy z jihu Čech,“ řekl náměstek. Jen do vesničky Hejná půjde téměř pět milionů korun, protože ji kraj potřebuje propojit s hlavní linií.
Kraj přijímal žádosti o dotace na podporu cyklotras a cyklostezek od 1. března do 1. dubna, peníze schválil deseti žadatelům. Jde o osm projektů oprav nebo výstavby úseků dálkových cyklotras a o dva na specializovanou cyklistickou infrastrukturu. Pokud obce-žadatelé dostanou dotaci z programů ITI, IROP a SFDI, kraj jim dodá celou sumu, kterou musí podle dotačních podmínek akci spolufinancovat. Pokud obce mimokrajské dotace nezískají, zaplatí jim kraj 85 procent nákladů, ale malým vesničkám víc, což je třeba případ Hejné.
V Dobřívi a obci Zruč-Senec pak budou vybudovány pumptrackové dráhy. „Jedná se o malé obce, které ze svého rozpočtu nejsou schopné projekt bez dotační podpory plně financovat. A vzhledem ke geografické poloze obou obcí a navazující infrastruktuře bude mít realizace těchto projektů širší přesah,“ vysvětluje Pavel Čížek.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.