Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Nové parkoviště P+R pro 318 vozů už funguje v Plzni u terminálu Bory, až do března bude zdarma

Nové velkokapacitní parkoviště P+R pro 318 aut má město Plzeň na příjezdu od Klatov v Kaplířově ulici. Až do března na něm v předčasném užívání mohou řidiči parkovat se svými vozy zdarma. Po instalaci závory bude stát celodenní parkování 60 korun. Parkovací lístek mohou motoristé po celý den využít jako jízdenku v plzeňské MHD, kde jinak celodenní jízdné stojí 66 korun. Parkoviště za 35 milionů korun je u nového dopravního terminálu v městské části Bory, kde končí autobusy mířící od jihu a jihozápadu regionu a je tam točna nejvytíženější tramvajové linky číslo 4.

A jak bude parkoviště v placeném režimu fungovat? „Řidič přijede k závoře, vyzvedne si lístek a v rámci toho lístku za 60 Kč bude mít celodenní jízdenku na MHD. Má to dvě složky, 20 Kč je samotné parkovné, 40 Kč jízdné v MHD. V okamžiku, kdy má člověk předplatné na MHD, tak při placení přiloží Plzeňskou kartu nebo virtuální kartu s QR kódem, tím si zlevní parkování ze 60 na 20 korun,“ vysvětil náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule (TOP 09).

„Jde o investici za 34,7 milionu korun bez DPH. Městu se na projekt podařilo získat dotaci ve výši 90 procent způsobilých nákladů. Peníze byly poskytnuty Evropskou unií z IROP. Parkoviště Kaplířova je jedním z projektů, jež zásadně proměňují oblast bývalé konečné tramvaje číslo 4. Ještě letos by v lokalitě nalevo od Klatovské třídy při výjezdu z města měla začít úprava vstupu do Borského parku tak, aby bývalá točna i přilehlé pozemky získaly moderní tvář a nový prosklený objekt poskytl zázemí cestujícím i návštěvníkům parku,“ uvedl primátor Plzně Pavel Šindelář (ODS).  

Parkoviště musí řidiči každý den opustit do jedné hodiny ráno, pokud zůstanou, musí uhradit poplatek 100 korun za každý další kalendářní den. Jde o opatření, které má zabránit dlouhodobému odstavení vozidel. „Je to první parkoviště tohoto typu v Plzni. Projekt parkoviště v Kaplířově ulici ukazuje, k čemu směřujeme. Naším cílem je postupně budovat v Plzni právě parkoviště či parkovací domy typu P+R neboli ‚zaparkuj a jeď MHD‘. Teď připravujeme další na náměstí Emila Škody, které by mělo mít úplně stejný režim. Potom chystáme několik dalších ploch se systémem P+G. Ty budou osazeny tím závorovým systémem postupně tak, jak nám to dodavatel umožní,“ dodal náměstek primátora Vozobule.

Podle vedoucího Odboru investic Magistrátu města Plzně Pavla Grisníka je součástí projektu příprava na budoucí osazení nabíjecími stanicemi pro elektromobily. Na příjezdových silnicích budou informační tabule o volné kapacitě, platit se dá ve čtyřech terminálech, parkoviště ohlídají kamery. „Vybudováno bylo také veřejné osvětlení na stožárech s 25 kusy LED úspornými svítidly. Parkovací stání jsou navržena z vegetační dlažby s možným průsakem. Voda bude sváděna do trativodů a dále do nové areálové kanalizace, jež je svedena do odlučovače ropných látek a následně odváděna do retenční nádrže,“ vysvětlil Pavel Grisník. Vysazeno bylo 130 kusů okrasných stromů pěti druhů na nové ploše 4200 metrů čtverečních trávníku.

Okolí parkoviště je příznivé i pro cyklisty a chodce. Vybudovány jsou chodníky s cyklostezkami, a to podél Dobřanské ulice. Od parkoviště vede spojovací chodník s cyklostezkou k mostu přes silnici I/27, přivaděč na dálnici D5. Využívají je hlavně studenti a zaměstnanci Západočeské univerzity a firem sídlících na Borských polích.

U konečné 4 na Borech vzniknou ještě dva další projekty

Ještě letos chce Plzeň spustit i další dva projekty v lokalitě bývalé konečné tramvaje č. 4 na Borech. U parkoviště P+R vznikne objekt jako zázemí pro řidiče PMDP a veřejné linkové dopravy, v jehož přízemí budou veřejné toalety, kavárna, prostory pro technickou správu objektu, nájemní komerční prostory. „Součástí jsou i přístřešky neboli krytá nástupiště u zastávek tramvaje, předpokládané stavební náklady činí 30 milionů korun bez DPH, a začít bychom chtěli v červnu letošního roku,“ doplnil primátor Pavel Šindelář.

Druhý z projektů se týká bývalé konečné Bory a má za cíl udělat z ní atraktivní vstupní bránu do parku. Jeho dominantou bude liniový ve velké míře prosklený jednopodlažní pavilon s plochou zelenou střechou. Objekt bude rozdělen na část kavárny s půjčovnou kol a na část veřejných WC. Mezi těmito dvěma částmi zůstane volný prostor umožňující průchod do parku. Stavba tak vytváří jakousi bránu do parku navázáním na stávající parkovou cestu. Předpokládané stavební náklady tohoto projektu činí 38 milionů korun, i u něj chce město začít v červnu letošního roku.

Ohodnoť článek

Foto

Štítky parkoviště, P + R, parkuj a jeď, stavba parkoviště, rozšíření parkovací plochy, Kaplířova ulice, celodenní jízdenka, Plzeň, projekt, městská hromadná doprava, Klatovy, Pavel Šindelář, Michal Vozobule, Evropská unie, Emil Škoda, ODS, TOP 09

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Nové parkoviště P+R pro 318 vozů už funguje v Plzni u terminálu Bory, až do března bude zdarma  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.