Už jen několik málo desítek hodin bude existovat zchátralý most v Chotíkově u Plzně nad silnicí I/20 vedoucí z Plzně do Karlových Varů. Ráno v sobotu 4. prosince začne demolice starého mostu. Frekventovaná komunikace bude z těchto důvodů už od páteční půlnoci uzavřená. Demoliční práce by měly trvat nejdéle do nedělního podvečera. Most postavený v letech 1972 až 1974 je už delší dobu uzavřený.
Most je dlouhodobě ve velmi špatném technickém stavu a ohrožuje zejména bezpečnost silničního provozu. Do svého majetku ho převzal Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) poté, co se kvůli neexistujícím dokumentům nepodařilo dohledat konkrétního majitele. „Pro úřad je nepotřebný, proto se pro něj v souladu se zákonem snažil najít definitivního vlastníka,“ uvedla mluvčí ÚZSVM Michaela Tesařová. Opakovaně ho úřad podle jejích slov nabízel obci Chotíkov, Plzeňskému kraji i Ředitelství silnic a dálnic, ale nikdo o něj neměl zájem.
„Termín demolice mostu byl zvolen tak, aby co nejméně zatížil dopravu na frekventovaném hlavním tahu mezi Plzní a Karlovými Vary,“ řekla Tesařová. Značená objízdná trasa pro vozidla do 3,5 tuny a autobusové linky povede přes obec Chotíkov. Tuto trasu mohou využít také řidiči nákladních vozidel jedoucích ve směru na Karlovy Vary. Nákladní vozidla jedoucí směrem na Plzeň pak musí využít objízdnou trasu vedoucí přes Čeminy, Město Touškov, Kozolupy, ulici Regensburská až po okružní křižovatku Domažlická v Plzni.
Pátek, 26. listopadu 2021, 09:00
Západní obchvat Plzně, největší silniční stavba Plzeňského kraje za 2,2 miliardy korun s DPH, je za polovinou. Hotové jsou stavby za 1,3 miliardy korun. Dokončuje se jeho nejdražší a nejsložitější část, mostní estakáda mezi městskými částmi Křimice...
„Most je tři roky zcela uzavřený, i pro pěší a cyklisty. Vzhledem k tomu, že působí obecné ohrožení na varské silnici, tak je vhodné, aby byl sňat,“ informovala starostka Chotíkova Eva Hirschfeldová. Obec Chotíkov plánuje na místě strženého mostu vybudovat lávku pro pěší a cyklisty, na kterou vyjednává státní dotaci. Lávka pro pěší a cyklisty by měla přijít na 13 milionů korun. Pokud by se ale stavěl most také pro osobní vozy, přišel by podle dřívějších cen na 23 milionů Kč. V případě, že by tam měla jezdit ještě nákladní auta v obou směrech, což navrhovala jedna místní firma, stál by téměř 50 milionů Kč. Na obě dražší varianty by ale město nedostalo dotaci státního fondu dopravy.
Zhruba o kilometr blíže k Plzni směrem k obchodnímu centru Globus plánuje plzeňský magistrát přemostit stejnou silnici lávkou pro cyklisty a pěší, která propojí Kyjovský a Radčický les s lesy mezi Košutkou a Krkavcem. K tomu chce využít tzv. Faltusův most z areálu plzeňské Škodovky, který vedl přes trať na Domažlice a Cheb, ale předloni v dubnu ho snesl jeřáb. Jedná se o mostní konstrukci z roku 1931.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.