První část východního okruhu v Plzni byla velmi očekávanou stavbou. V západočeské metropoli se jedná o největší dopravní projekt za posledních pět let. Řidiči tudy nicméně už mohli projíždět 22. května. Východní okruh po dokončení propojí dálniční obchvat D5 v Černicích s výpadovkou I/20 na Karlovy Vary. Nová silnice o délce 1,8 kilometru stála bez DPH půl miliardy korun. Nový úsek zejména odlehčí přetížené Karlovarské třídě i frekventované silnici u Boleveckého rybníka.
„Nová stavba je součástí průtahu silnice I/20 Plzní. Na severu navazuje na Studentskou ulici a dále pokračuje východní částí Plzně mimo obytnou zástavbu, kde je prostřednictvím okružní křižovatky napojena na ulici Jateční. Zprovozněná stavba umožní řidičům využívat další část plánovaného východního okruhu Plzně, který po svém dokončení bude spojovat dálnici D5 a stávající silnici I/20, vedoucí na Karlovy Vary,“ shrnul generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
„Je to velmi významná stavba nejen lokálního charakteru. Snažíme se vybudovat podobnou cestu mezi Českými Budějovicemi, Plzní a Karlovými Vary a toto je toho nedílnou součástí. Je to otázka nejenom pohodlí pro řidiče, ale také bezpečnosti,“ uvedl dnes ministr dopravy Karel Havlíček (ANO).
Stavbu nejvíce ocení ti, kteří bydlí v lokalitě u Boleveckých rybníků. Před zprovozněním části okruhu lidem pod okny projížděly tisícovky aut. Nejsložitějším objektem byla kvůli blízkému železničnímu i silničnímu mostu velká okružní křižovatka, která nahradila nepřehledné křížení ulic Na Roudné a Jateční. Tříletou stavbu spolufinancoval Evropský fond pro regionální rozvoj, Plzeň dala asi 160 milionů korun, kraj 60 milionů.
„Tato stavba je pro město Plzeň velmi významná, protože se o městském okruhu hovoří už opravdu dlouho. V tuto chvíli už budujeme dokončení západní části okruhu. Do budoucna je prioritou číslo jedna přeložka komunikace I/20 a východní část okruhu,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Michal Vozobule (TOP 09). „Město Plzeň je velice aktivní v tom, jak rychle připravuje pozemky a stavby ve spolupráci s ŘSD. My jako kraj jsme investorem největší stavby západního obchvatu města Plzně,“ doplnil náměstek plzeňské hejtmanky Pavel Čížek (STAN).
„Takzvaná jižní etapa silnice I/20, která se jmenuje Jasmínová-Jateční, a následně severní etapa I/20 od Rokycanské třídy až k ulici Na Roudné," vysvětluje náměstek plzeňského ŘSD Miroslav Blabol. Celkem má silnice I/20 od přivaděče k výpadovce na Karlovy Vary přes deset kilometrů.
„Ještě budeme stavět osm kilometrů a stavební náklady se pohybují kolem pěti miliard korun, takže jsme závislí na evropské dotaci z operačního programu Doprava. Stavba by se měla zahájit v roce 2029 a jižní i severní část má být hotová v roce 2033,“ uzavřel.
Silnice I/20 je součástí mezinárodního tahu E49 Vídeň - České Budějovice - Plzeň - Karlovy Vary - Magdeburg. Ve čtyřpruhovém uspořádání je naplánována v úsecích Plzeň - mimoúrovňová křižovatka Losiná (silnice první třídy I/19), Nová Hospoda - Písek a v úseku Češnovice - České Budějovice.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.