Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Rekonstrukce železničního úseku Lobzy – Koterov nabírá na obrátkách. V červenci vlaky nahradí autobusy

Na obrátkách nabírá obnova téměř čtyřkilometrového úseku železniční trati mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Do další fáze postoupily práce na tunelovém zárodku v oblasti Sušické ulice, kde je v akci unikátní vrtná souprava, budují se tam také jedny z nejmohutnějších milánských stěn v ČR.

Součástí stavby je totiž ve spolupráci s ŘSD i příprava zárodku tunelu pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20 tak, aby při vlastní silniční stavbě nebylo nutné zasahovat do konstrukce dráhy a nemusel být přerušen železniční provoz. Vrtná souprava již od března buduje piloty. Svislé stěny tunelu se budují technologií podzemních milánských stěn z monolitického železobetonu. Smluvní cena stavby je 2,199 miliardy korun, z toho investice Správy železnic dosahuje 1,28 miliardy Kč. Město Plzeň se podílí částkou 50,6 milionu Kč a ŘSD 869,28 milionu Kč.

Už nyní je v úseku jednokolejný provoz, v pátek 2. července se železniční doprava zcela zastaví a začne výluka, která potrvá do 5. srpna. Náhradní autobusová doprava bude jezdit mezi plzeňským hlavním nádražím a Starým Plzencem. 

„Stavba, která navazuje na již dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu, po dokončení umožní zvýšení traťové rychlosti z dnešních 100 na 120 km/h. Přestavbou projde nejen navazující úsek směrem na České Budějovice, ale také stanice Plzeň-Koterov. Vybuduje se nová železniční zastávka Plzeň-Slovany, která nabídne lepší návaznost na linky MHD a regionální autobusy. Vzniknou zde dvě nástupiště s délkou 120 metrů a nástupními hranami v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový z Lobezské a Sušické ulice," informovala mluvčí Spávy železnic Radka Pistoriusová.

V Koterově dojde k odstranění tří stávajících nástupišť a následné změně konfigurace kolejiště, které budou tvořit dvě hlavní a dvě předjízdné koleje. „V Koterově se zrekonstruují dopravní koleje a provede se příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati směrem na Starý Plzenec. V ose ulice K Dráze se vybuduje nová lávka pro pěší, která nahradí stávající čtyřkolejný přechod do ulice Na Lipce a bude dále pokračovat přes čtyřproudou silniční komunikaci U Seřadiště, proto se na jejím financování bude podílet město Plzeň. Stanice Plzeň-Koterov se bude nově dálkově řídit z plzeňského hlavního nádraží," vysvětlila Pistoriusová. 

Budování lávky v následujících týdnech přinese výrazné omezení silničního provozu v okolí stavby. 

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Správa železnic

Štítky železnice, rekonstrukce, železniční trať, Správa železnic, Koterov, hlavní nádraží, Česko, Ředitelství silnic a dálnic, Plzeň, Správa železniční dopravní cesty, Starý Plzenec, Praha

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Rekonstrukce železničního úseku Lobzy – Koterov nabírá na obrátkách. V červenci vlaky nahradí autobusy  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.