Smlouvu s českým železničním dopravcem GW Train Regio, který bude od prosince 2023 po dobu deseti let zajišťovat osobní dopravu v Pošumaví, podepsal Plzeňský kraj. Zakázka Jihozápad - Pošumaví zahrnuje tratě Horažďovice - Sušice - Klatovy se zajížděním až do jihočeských Strakonic a druhou je linie Domažlice - Klatovy.
„Společnost GW Train Regio nabídla v elektronické aukci nejnižší nabídkovou cenu 157,18 Kč/vlkm, kterou dále dodatkem navrhla ve prospěch Plzeňského kraje snížit na cenu 155,94 Kč/vlkm,“ uvedl náměstek hejtmanky pro dopravu Pavel Čížek (STAN). Smlouvu podepsal vedle náměstka Čížka za dopravce předseda představenstva společnosti Petr Bosáček
„S novým dopravcem se výrazně zlepší dopravní spojení Plzeň – Sušice. Modernizované nízkopodlažní a klimatizované jednotky GW Train Regio budou v prosinci roku 2023 navazovat v Horažďovicích na nové vlaky Regiopanter Českých drah. V Klatovech navážou na nové vlaky Regiopanter, které vyjedou letos v prosinci a na moderní jednotky PESA v Domažlicích. Tím bude okruh uzavřen a cestující bude všude obsloužen vlaky na úrovni 21. století,“ konstatoval Pavel Čížek.
Druhým uchazečem v soutěži byly České dráhy, které provoz na trati zajišťují do prosince 2022 s možností prodloužení o rok. "Jsem rád, že jsme asi po 2,5 letech příprav soutěže dnes dospěli k tomuto závěru," řekl Čížek. Podle něj Plzeňský kraj ve srovnání s jinými kraji zadává víc soutěží než přímých zadání konkrétnímu dopravci. Kraj má v současné chvíli smlouvy na všechny hlavní páteřní regionální trati a teď se věnuje menším tratím, jako je Pošumaví.
Podle vedoucího krajského odboru dopravy Dušana Pakandla bude cena v prvním roce plnění 142,95 Kč za kilometr. "Uvádíme ji pro srovnání, aby bylo jednoznačné, za kolik to jezdí stávající dopravce a za kolik to bude jezdit nový," řekl. Letos platí kraj Českým drahám 141 korun. Podle Pakandla jde o nepatrný korunový rozdíl, ale kvalita vozů se po nástupu nového dopravce výrazně zvýší.
Dopravce nasadí na tratě v Pošumaví použitá vozidla rakouské firmy Stadler vyrobená kolem roku 2000. Půjde o šest dieselových jednotek plus dvě záložní. „Každý vůz bude mít wi-fi připojení zdarma, zásuvky na dobíjení drobné elektroniky. Vozidla budou nízkopodlažní, bude tam bezbariérové WC,“ doplnil Petr Bosáček.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.