Nákup 24 velkokapacitních tramvají za 1,9 miliardy korun připravuje Plzeň

Autoři | Foto Škoda Transportation

Zcela nové velkokapacitní tramvaje by měly od poloviny roku 2024 jezdit v Plzni na lince číslo 4. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) teď vypisují výběrové řízení na dodávku těchto tramvají velikosti XXL o délce až 42 metrů. Zakázka je vypsána na celkem 24 tramvají v jednosměrné i obousměrné variantě. Jde o zakázku v celkové hodnotě kolem 1,9 miliardy korun.

Tramvaje o délce až 42 metrů a kapacitě minimálně 240 cestujících se mají vyznačovat vysokým komfortem pro cestující. Proto se v technické specifikaci počítá se stoprocentní nízkopodlažností, klimatizací, moderním informačním a odbavovacím systémem, otočnými podvozky, nadstandardní šířkou uličky mezi sedačkami nebo multifunkčními prostory pro osoby na vozíku či dětské kočárky.

PMDP vyžadují kromě jiného také protikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají, bezpečnostního asistenta hlídajícího nepřekročení rychlosti v obloucích či automatické počítání cestujících. 

Počínaje rokem 2019 zahájily PMDP rozsáhlou obnovu vozového parku. „Do roku 2019 jsme provozovali především tramvaje koncepce T3 a její modernizované varianty. Většina tramvají této koncepce je na konci své životnosti a v dlouhodobém horizontu jsou u těchto tramvají vyšší provozní náklady než u nových vozů,“ říká Miroslav Macháň, dopravně provozní ředitel PMDP.

Prvním milníkem obnovy bylo v roce 2019 zahájení dodávky 16 ks tramvají EVO2 a tato dodávka bude v letošním roce dokončena. „Dále ještě v letošním roce zařadíme do našeho vozového parku první dvě obousměrné tramvaje 40T. Případné opční dodávky typu 40T zajišťují obnovu vozového parku ve výhledu jen do roku 2023, proto je nezbytné v obnově kontinuálně pokračovat, konstatoval Macháň.

„V současné době vypisujeme výběrové řízení na obnovu tramvajového vozového parku od roku 2024 do roku 2030. Celkem počítáme s až 24 velkokapacitními vozy v odhadované ceně 77 až 80 milionů korun za vůz, přičemž počítáme s využitím dotačních titulů na obnovu vozového parku,“ popisuje Roman Zarzycký, předseda představenstva PMDP. Až 12 vozů bude dodáno v obousměrné variantě pro operativní zajištění výluk na lince 4.

Hodnocení článku je 20 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky velkokapacitní tramvaje, PMDP, dodávka tramvají, výběrové řízení, Plzeň, Plzeňské městské dopravní podniky, vozový park, Roman Zarzycký

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.