Zcela nové velkokapacitní tramvaje by měly od poloviny roku 2024 jezdit v Plzni na lince číslo 4. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) teď vypisují výběrové řízení na dodávku těchto tramvají velikosti XXL o délce až 42 metrů. Zakázka je vypsána na celkem 24 tramvají v jednosměrné i obousměrné variantě. Jde o zakázku v celkové hodnotě kolem 1,9 miliardy korun.
Tramvaje o délce až 42 metrů a kapacitě minimálně 240 cestujících se mají vyznačovat vysokým komfortem pro cestující. Proto se v technické specifikaci počítá se stoprocentní nízkopodlažností, klimatizací, moderním informačním a odbavovacím systémem, otočnými podvozky, nadstandardní šířkou uličky mezi sedačkami nebo multifunkčními prostory pro osoby na vozíku či dětské kočárky.
PMDP vyžadují kromě jiného také protikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají, bezpečnostního asistenta hlídajícího nepřekročení rychlosti v obloucích či automatické počítání cestujících.
Počínaje rokem 2019 zahájily PMDP rozsáhlou obnovu vozového parku. „Do roku 2019 jsme provozovali především tramvaje koncepce T3 a její modernizované varianty. Většina tramvají této koncepce je na konci své životnosti a v dlouhodobém horizontu jsou u těchto tramvají vyšší provozní náklady než u nových vozů,“ říká Miroslav Macháň, dopravně provozní ředitel PMDP.
Prvním milníkem obnovy bylo v roce 2019 zahájení dodávky 16 ks tramvají EVO2 a tato dodávka bude v letošním roce dokončena. „Dále ještě v letošním roce zařadíme do našeho vozového parku první dvě obousměrné tramvaje 40T. Případné opční dodávky typu 40T zajišťují obnovu vozového parku ve výhledu jen do roku 2023, proto je nezbytné v obnově kontinuálně pokračovat,“ konstatoval Macháň.
„V současné době vypisujeme výběrové řízení na obnovu tramvajového vozového parku od roku 2024 do roku 2030. Celkem počítáme s až 24 velkokapacitními vozy v odhadované ceně 77 až 80 milionů korun za vůz, přičemž počítáme s využitím dotačních titulů na obnovu vozového parku,“ popisuje Roman Zarzycký, předseda představenstva PMDP. Až 12 vozů bude dodáno v obousměrné variantě pro operativní zajištění výluk na lince 4.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.