pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Řidičům v Plzni se otevřel nový most přes trať v Domažlické ulici

Řidičům v Plzni se dnes dopoledne otevřel nový most přes železniční trať v Domažlické ulici. Estakáda, tedy silnice na pilířích, je spolu s kruhovou křižovatkou součástí 1,1 kilometru dlouhé přeložky silnice I/26 do Domažlic a Německa, která už je také zprovozněná. Jde o nejnáročnější část třetí etapy oprav železničního uzlu v Plzni, která stála 1,1 miliardy Kč a je jednou z největších železničních staveb v zemi. Novinářům to dnes řekl Pavel Brůžek z firmy Swietelsky stavební.

"Díky mostu zmizel i poslední železniční přejezd na frekventované silnici ve městě, trať už Domažlickou třídu nepřetíná," uvedl. Nebezpečný přejezd, který v místě byl desítky let, řidiči i železničáři dlouho kritizovali, protože komplikoval oba druhy dopravy.

Přeložka začíná u bývalé sokolovny, kde vznikl nový kruhový objezd. Má dva pruhy, k nimž lze v budoucnu přidat další dva. Z úseku zmizelo několik budov a silnice se napřímila. Nová kruhová křižovatka zlepšuje napojení sousedního areálu bývalé Škody Plzeň. Po mostě budou jezdit trolejbusy až do průmyslové a obchodní zóny Borská pole a umožní také budoucí elektrifikaci trati z Plzně do Mnichova.

Nová estakáda umožnila mimoúrovňové křížení domažlické a chebské trati s vozovkou. Podle Václava Šťastného ze Správy železniční dopravní cesty podobné vedení silnice nad tratí v Plzeňském kraji není.

Sdružení firem Swietelsky stavební a Swietelsky Rail začalo podle jejich mluvčího Zdeňka Zuntycha hned po dnešním otevření tří silničních staveb dokončovat přeložku části domažlické trati do nové polohy. Zhruba 2,5kilometrová přeložka se má otevřít ještě o prázdninách. Nejnáročnější je přestavba úseku, kde se v jednom místě ve třech výškových úrovních rekonstruovaly tři tratě a tři mosty. Na přeložce vznikne nová bezbariérová železniční zastávka Plzeň-Skvrňany.

Vlaky od Domažlic i Chebu musí dosud při vjezdu do Plzně zpomalovat až na 40 km/h, přitom povolená rychlost na modernizované chebské trati je 110 km/h a na opraveném hlavním nádraží 80 km/h. Po opravě zastaralého úseku se tam bude jezdit až 100 km/h.

Autoři

Štítky ČR, silnice, železnice, stavby, Plzeň

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.