Letošní statistiky smrtelných nehod budou v Česku zřejmě nižší než v předchozích letech, přesto o život na silnici přišlo 402 lidí, z toho 70 z nich byli chodci. Třetí listopadová neděle připadá již tradičně na Světový den obětí dopravních nehod, který vyhlásila Světová zdravotnická organizace. V Plzni mohli lidé přijít zapálit svíčku do kostela Nanebevzetí Panny Marie.
Platforma VIZE 0, Autoklub ČR a České sdružení obětí dopravních nehod vydaly aktualizovanou společnou publikaci, jejímž cílem je poskytnout rady těm, kteří se po dopravní nehodě ocitají v nelehké životní situaci.
V České republice tradici vzpomínkových akcí na oběti dopravních nehod zahájilo už v roce 2004 České sdružení obětí dopravních nehod.
„I v tomto čase, která je pro nás tíživá z mnoha dalších důvodů, nemůžeme a nechceme zapomínat na pozůstalé po obětech dopravních nehod. Je dobré jim i všem ostatním připomenout, jak důležité je stát při sobě, navzájem si pomáhat a vědět, že nikdy nejsme sami. Hodně věcí nemůžeme, ale být tu pro sebe navzájem, ano," uvedla spoluzakladatelka sdružení Plzeňská zastávka Mirka Šimková, která před 11 lety přišla při autonehodě o manžela. Sdružení nabízí morální podporu, porozumění a sdílení bolesti lidem, kteří přišli o partnera, dítě či někoho blízkého.
Vzhledem k pandemické situaci klesl provoz na silnicích. Střetů, při nichž umírali chodci je ale podle statistik stále stejně. K pětině smrtelných nehod přitom dochází na vyznačených přechodech.
Pátek, 14. srpna 2020, 14:10
Osudný krok do vozovky, který ji stál život, udělala dnes dopoledne teprve osmnáctiletá žena v plzeňské ulici K Cihelnám. Stalo se tak v okamžiku, kdy místem projížděl nákladní automobil. Mladou ženu srazil a usmrtil.
„Většinu těchto tragických nehod způsobují řidiči vozidel a často přitom přehlédnou chodce dokonce na vyznačeném přechodu. Velmi apeluji na to, aby řidiči v souvislosti se zhoršující se podzimní viditelností ubrali rychlost a byli velmi pozorní u přechodů. Mohou tím zachránit život. Chodci svou bezpečnost zvýší tím, že budou i ve městě nosit reflexní prvky a budou se soustředit na pohyb v provozu místo například sledování mobilního telefonu,“ říká Tomáš Neřold, vedoucí oddělení BESIP Ministerstva dopravy.
Poměrně často se také policisté setkávají s tím, že řidič za jízdy používá mobilní telefon a plně se nesoustředí na jízdu. Tento fenomén se ale netýká pouze šoférů, kolikrát je i chodec zahleděn do displeje natolik, že přechází absolutně nevěnuje pozornost.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.