Rekonstrukce Solní ulice je u konce a jak je vidět, pořádně prokoukla. Město Plzeň opravilo tramvajovou trať, chodníky i vozovku. Opravy byly nezbytné zejména z důvodu špatného stavu tramvajového tělesa. Vyžádaly si také rozsáhlou výluku tramvají na lince 1 i 2, a to v období od začátku července do poloviny září.
„V Solní ulici jsme zrekonstruovali tramvajovou trať a zároveň se vyměnily také inženýrské sítě, tedy vodovod, kanalizace a plynovod. V polovině září jsme pustili do Solní tramvaje. Poté do konce října zhotovitel předláždil vozovku i chodníky. Celkové náklady na opravu Solní činí 41,7 milionu korun,“ popsal rekonstrukci náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule (TOP 09).
Plzeň zrekonstruovala tramvajovou trať v celé délce Solní ulice, od křižovatky s náměstím Republiky po křižovatku Solní x sady Pětatřicátníků. V konstrukci tramvajové trati město nově použilo místo velkoplošných panelů pevnou jízdní dráhu s pružným upevněním na plastových podkladnicích.
„Namísto svršku z betonových panelů je dlážděný kryt kolejí, čímž dochází k vizuálnímu sjednocení povrchů tramvajové trati a vozovky. Pro zhotovení hmatných prvků pro nevidomé a slabozraké město použilo přírodní žulovou dlažbu,“ doplnila technická náměstkyně Andrea Fojtíková ze Správy veřejného statku města Plzně, která rekonstrukci zajišťovala.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.