Počasí dnes20 °C, zítra22 °C
Neděle 19. května 2024  |  Svátek má Ivo
Bez reklam

Za trhliny na lávce u Kameňáku mohou geologické podmínky, dokončena bude ještě letos

Ještě letos by měli stavbaři dokončit budovanou lávku u Kamenného rybníka. Našli už prý řešení, jak překonat problémy, které způsobily složité geologické podmínky ve vztahu k atypické a silně přepjaté konstrukci. Stavba byla na jaře přerušena kvůli trhlinám, které se v objektu objevily. Lávku přes frekventovanou silnici a železniční trať buduje město Plzeň.

„Už víme, co problémy způsobilo, a tak se můžeme opět pustit do stavebních prací. Odborníci z Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze tři měsíce monitorovali stav lávky. Došli k závěru, že nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny byly způsobeny nestabilními klimatickými podmínkami v době stavby,“ vysvětluje technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

V krátkém časovém úseku totiž došlo k teplotním změnám a vysokým srážkovým úhrnům. Navíc je lávka budována v geologicky složitých podmínkách. „Město udělá vše pro to, aby v případě dobrých klimatických podmínek byla lávka zprovozněna do konce letošního roku,“ konstatoval náměstek Šindelář.

Lávka s označením SO 221 se buduje přes silnici I/27 a má zajistit bezpečnost pěších i cyklistů, kteří se pohybují v oblíbené plzeňské rekreační zóně v okolí soustavy boleveckých rybníků. Lávka zajistí, aby nemuseli přecházet a přejíždět frekventovanou komunikaci a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačen železniční přejezd. Původně měla být její stavba dokončena letos v květnu.

„Tři metry široká lávka je originální a technicky náročné inženýrské dílo a vlivem klimatických podmínek došlo k předem neovlivnitelnému chování nosné konstrukce. Díky monitoringu stavby a konzultacím s odborníky jsme našli nápravná opatření, která nyní budeme realizovat,“ uvedl vedoucí Odboru investic Magistrátu města Plzně Pavel Grisník. Jedním z nich je například přidaná vrstva betonu na nosných pilířích.

Lávka překlene rozšiřovanou silnici I/27 vedoucí z Plzně na Třemošnou i železniční trať do Žatce. Je dlouhá téměř 130 metrů a měla by umožnit bezpečný přechod od Kamenného rybníka směrem k arboretu Sofronka a k Seneckému rybníku.

Hodnocení článku je 80 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Zdeněk Roučka

Štítky stavba lávky, trhliny, lávka u Kameňáku, Kamenný rybník, Pavel Šindelář, lávka, Kameňák, Plzeň, silnice, rybník, České vysoké učení technické v Praze

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Za trhliny na lávce u Kameňáku mohou geologické podmínky, dokončena bude ještě letos  |  Doprava  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Uložené články mohou používat pouze přihlášení uživatelé.

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.