I v letošním roce pokračují Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) v rozsáhlé modernizaci vozového parku. Celkem bude pořízeno 25 nových vozů napříč všemi trakcemi, včetně prvních kloubových SOR NS18 z nové rámcové smlouvy nebo posledních tramvají Škoda 40T. Moderní vozidla přinesou cestujícím vyšší komfort a vozový park plzeňské MHD se stane stoprocentně nízkopodlažní.
Na konci května byla dokončena dodávka tří posledních kloubových autobusů Solaris Urbino 18 New. Tyto vozy nabízejí klimatizaci, moderní interiér a předsuvné dveře pro větší komfort cestujících. Do konce června pak doplní flotilu také poslední tři tramvaje typu Škoda 40T, čímž se uzavře dodávka celkem 22 kusů tohoto plně nízkopodlažního typu.
„V Plzni modernizujeme vozový park MHD tempem, jaké nám mnoho jiných měst závidí. Zároveň už delší dobu nezdražujeme a v dohledné době ani nehodláme zdražovat jízdné. To vše je důkazem, že veřejná doprava má u vedení našeho města nejvyšší prioritu a za to jsem moc rád,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar (STAN).
Na podzim, konkrétně do konce listopadu, PMDP nasadí první tři kloubové autobusy SOR NS18. Jedná se o nové vozy z čerstvě uzavřené rámcové smlouvy, které nabídnou větší kapacitu a odpovídají aktuálním nárokům na komfort i bezpečnost městské dopravy. Dalších pět těchto autobusů převezmou PMDP v příštím roce a na dalších sedm vozů mohou uplatnit v následujících letech opci.
„Obměna vozového parku je důležitým krokem k udržitelnější a atraktivnější městské dopravě. Nová vozidla přinášejí vyšší komfort, lepší technické parametry a umožňují nám držet krok s moderními standardy,“ říká generální ředitel PMDP Jiří Ptáček.
Do konce roku dorazí také dalších sedm krátkých autobusů SOR NS12, pět trolejbusů Škoda 26Tr a čtyři kloubové trolejbusy Škoda 27Tr. Dalších pět trolejbusů 26Tr převezmou PMDP na jaře příštího roku. Všechna vozidla jsou samozřejmě nízkopodlažní, plně klimatizovaná a vybavená prvky pro pohodlnější a bezpečnější cestování.
První tramvaje Škoda 40T jezdí v Plzni od října 2021 a v provozu se osvědčily. Obousměrné tramvaje jsou důležité hlavně při výlukách a dalších mimořádnostech. Podle šéfa PMDP Jiřího Ptáčka jsou tříčlánkové vozy, označované také ForCity Smart, stoprocentně nízkopodlažní, klimatizované a v porovnání s ostatními vozy výrazně tišší. Pojmou nejvíce cestujících z vozového parku firmy.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám