ŘSD zahájí za měsíc stavbu mostu na obchvatu Plas. Bude nejvyšší v Česku

Autoři | Foto Se svolením Ředitelství silnic a dálnic ŘSD

Stavbu půlkilometrového mostu na chystaném a dlouho očekávaném obchvatu Plas na severu Plzeňska zahájí 9. června Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Vybuduje se za 571 milionů Kč bez DPH. Na stavbu navazujících úseků obchvatu o celkové délce 5,7 kilometru teď ŘSD dokončuje výběrové řízení na dodavatele. Staveniště by se mělo předat letos v září.

"Teď jsme otevřeli obálky a hodnotíme. A když vše půjde hladce, tak bychom mohli uzavřít smlouvu se zhotovitelem v průběhu července," uvedl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol. Obálky s nabídkami otevřelo ŘSD před dvěma týdny. Zjistilo nedostatky v referencích a vyzvalo uchazeče k doplnění informací, na což je lhůta 14 dní. "Pak zasedne výběrová komise ministerstva dopravy, protože jde o stavbu nad 150 milionů korun. A pokud během 14 dnů rozhodne, tak budou ještě dva týdny na možnost odvolání ostatních účastníků řízení," uvedl.

Nabídky na obchvat bez mostu, jehož stavbu projektanti spočítali zhruba na 1,2 miliardy korun, se pohybovaly kolem 800 milionů Kč. O stavbu se uchází sedm sdružení a jedna samostatná firma.

Stavbu mostu, nejvyššího silničního v ČR, by měl zahájit 9. června v 11:00 ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Vítězné konsorcium tří firem ho vyprojektuje a postaví. Jde o takzvaný režim Design & Build, kdy si vítězný dodavatel už nemůže během stavby nárokovat žádné vícepráce. Jde o první akcí v Plzeňském kraji, kterou ŘSD takto zadalo.

Půlkilometrová oblouková konstrukce 87 metrů nad údolím řeky Střely bude mít devět polí, šířku 13 metrů a po obou stranách chodníky. Na straně k Plasům bude vyhlídka, na druhé stezka pro pěší i cyklisty. Stavba musí být hotová do tří let. "A je na zhotoviteli, jak dlouho bude projektovat a kdy začne stavět," řekl Blabol. Navazující úseky obchvatu, výrazně jednodušší než most, se budou stavět standardně podle hotového projektu. Musí být hotové současně s mostem.

Obchvat začne ve směru od Plzně za Rybnicí před klesáním do Plas za odbočkou na letiště, kde už jsou vykácené stromy. Na silnici I/27 naváže nad Plasy v Pozorce před Kralovicemi. Řidičům zkrátí dobu cesty a centrum Plas bude bez tranzitní dopravy.

Současná silnice I/27 z Plzně na Žatec a Most, která prochází celými Plasy kolem kláštera a vede nepřehlednými zatáčkami s táhlým stoupáním či klesáním, je silně zatížená těžkou dopravou. Jezdí tam 10.000 aut denně.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky obchvat Plas, stavba mostu, nejdelší most, Ředitelství silnic a dálnic, Plasy, Plzeňský kraj, Česko, doprava, silnice, Plzeň

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.