Už tento týden začnou opravy povrchu jednoho delšího úseku na dálnici D5. Jedná se o pás dálnice se dvěma pruhy ve směru na Plzeň mezi kilometry 129,9 až 122,5 poblíž Boru u Tachova. Na území Plzeňského kraje se letos uskuteční ještě druhá rozsáhlejší oprava dálnice D5. V tomto případě půjde o kilometry 139 až 129.
„Stávající betonová vozovka v daném úseku už je na konci své životnosti. I po lokálních opravách vykazuje poměrně velké množství závad, které musí být odstraněny. Během následujících zhruba tří měsíců tak bude cementobetonový kryt vozovky v řešeném úseku kompletně vyměněn. Součástí celé opravy je pak i výměna a doplnění svodidel na krajnici a ve středovém dělícím pásu, výměna odvodňovacích žlabů, pročištění propustků, oprava mostů, obnova oplocení nebo doplnění přístupových chodníků k hláskám SOS,“ popsal nadcházející práce Adam Koloušek z týmu komunikace Ředitelství silnici a dálnic (ŘSD).
Po dobu prací bude veškerá doprava svedena do pravého jízdního pásu z Prahy na Rozvadov, v jednom pruhu pojedou auta na Německo a ve druhém na Plzeň. Během uzavírky levého jízdního pásu dojde i k uzavření levé části MÚK Bor (kdy náhradou za ní bude využito otáčení na sousedních exitech) a uzavření odpočívky Málkovice vlevo.
V první polovině tohoto týdne budou v řešeném úseku probíhat práce na instalaci dopravně inženýrských opatření. Samotné práce na opravě povrchu vozovky budou zahájeny v druhé polovině týdne. Cena zakázky je 423 mil. Kč bez DPH. Opětovné zprovoznění tohoto úseku dálnice je pak plánované na první červencový týden letošního roku.
Druhou etapou budou podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla další kilometry 139 až 129. „Ty hned navážou, na oba úseky už máme podepsané smlouvy. Dokonce jsme uvažovali, že bychom je spojili do jedné akce. Ale v tu chvíli bychom měli mimo tři mimoúrovňové křižovatky a doprava by nám sjížděla na silnice nižších tříd - na doprovodnou komunikaci II/605 (dřívější hlavní tah Praha - Plzeň - Rozvadov) a na další," řekl. Takže nakonec ŘSD zvolilo opravu dvou úseků za sebou. Náklady budou zhruba shodné s prvním úsekem.
„Obě etapy se budou opravovat za provozu s dopravním omezením. Nemělo by to způsobovat žádné komplikace v dopravě," řekl Mátl. „Jde o nejvíce poškozené úseky, které teď na D5 jsou," dodal generální ředitel.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám