Správa železnic (SŽ) vybrala projektanty modernizace a elektrifikace hlavní části trati mezi Plzní, Domažlicemi a státní hranicí s Německem. Stavební práce by měly začít v roce 2027 a potrvají tři roky. Projektovou dokumentaci více než 37kilometrového úseku ze Stoda do Domažlic vypracují dvě pražské firmy, které nabídly cenu 291 milionů Kč bez DPH. Předpokládané náklady celkové stavby dosahují na 14,2 miliardy korun.
„Vítězové výběrového řízení vypracují projektovou dokumentaci pro povolení celého záměru podle nového stavebního zákona,“ mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová. Dosud jednokolejná trať se částečně zdvoukolejní. „Stávající úseky Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice nahradí novostavba železniční trati pro rychlost až 200 kilometrů v hodině, zbývající část mezi Holýšovem a Blížejovem projde komplexní rekonstrukcí. Vzniknou nové zastávky s bezbariérovým přístupem,“ doplnila mluvčí.
Podle SŽ přispějí ke zvýšení bezpečnosti provozu nové nadjezdy místo přejezdů. Významnou součástí stavby proto bude i 900 metrů dlouhý tunel Střelice nebo nová železniční estakáda překonávající řeku Radbuzu u Stodu. Modernizací projde také stanice Domažlice.
„Celá trať bude navíc připravena na provoz vlaků s evropským zabezpečovacím systémem ETCS. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují téměř 14,2 miliardy korun,“ dodala Friebová.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.