Další dopravní omezení čekají na řidiče v Plzni od soboty 1. března. Začne totiž rozsáhlá rekonstrukce Rolnického náměstí v Lobzích, kde obyvatelé už přes 40 let čekají na kanalizaci a vodovod. V této souvislosti přišlo město s netradičním řešením a aby zabránilo větším dopravním komplikacím, povolí autům vjezd na jednu z cyklostezek podél řeky Úslavy.
Kromě přestavby obří okružní křižovatky u Makra začnou ve stejném termínu i práce na Rolnickém náměstí. „Hlavní objízdná trasa pro automobilovou dopravu a spoje linek MHD č. 29 a 30 povede ze Slovan Lobezskou ulicí a ulicí U Prazdroje a dále ve směru na Doubravku. Stejná objízdná trasa bude platit i pro opačný směr,“ vysvětluje Aleš Tolar (STAN), náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí. Zároveň dojde k prodloužení linky 38 z Doubravky do Lobez.
Ve snaze zmírnit dopady omezení připravilo město pro automobily i alternativní trasu, a to pro vozy do 3,5 tuny jedoucí ve směru ze Slovan na Doubravku. „Jedná se o mimořádné opatření, kdy bude povolen jednosměrný vjezd osobních automobilů na stezku pro cyklisty a pěší podél levého břehu řeky Úslavy ze Slovan směrem k Doubravce, a naopak cyklistům bude v protisměru vjezd na tuto stezku zakázán,“ doplnil Tolar.
Úterý, 25. února 2025, 12:01
Zhruba 30 tisíc aut denně projede po okružní křižovatce u Makra v Plzni, což s sebou už teď nese řadu dopravních komplikací. Další přibudou od soboty 1. března, kdy začne ostře sledovaná rekonstrukce této nejvytíženější dopravní stavby ve městě....
Město očekává, že po stezce bude jezdit hodně aut, apeluje proto na pěší, kteří jsou zvyklí po této stezce chodit, aby využili cestu po pravém břehu řeky. „Na tuto pravou stranu řeky budou zároveň ve směru z Doubravky na Slovany navedeni i cyklisté. Víme, že to řešení není příjemné, ale je zcela mimořádné, dočasné, a snažíme se jím celkově ulehčit situaci řidičům, a i pro cyklisty a pěší zajistit bezpečnou variantu,“ dodal náměstek s tím, že rychlost tam bude omezena na 30km/h.
Toto alternativní řešení řadu Plzeňanů překvapilo. „Mimořádně vtipné je vedení cyklistů po pravé straně Úslavy jako objízdná trasa, což je vlastně polní cesta. Takže zvláště v březnu a dubnu to bude dobrý tankodrom," myslí si Michal P. „Ta mapa mě rozesmála. Sice si pamatuji, jak jsme po současné cyklostezce jezdili před 30 lety autem, ale vůbec si nedokážu představit, jak tam bude vypadat provoz aut a cyklistů," uvažuje další z diskutujících. Jak to bude ve výsledku vypadat se ostatně dozvíme už brzy. Omezení by měla skončit v polovině listopadu. Více o přestavbě Rolnického náměstí si přečete v našem starším článku, odkaz ZDE.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
Nechci být hnidopich, nebo velký skeptik, ale...... Využití cyklostezky pro automobilovou dopravu mohl schválit (a vymyslet) jedině genius. Dnes a denně na ní potkávám desítky lidí, které odkážete na druhý břeh. Na pěšinu, která na to není uzpůsobena, zejména při jarním počasí. Žádná šmanda, písek. Naopak, bahenní lázeň. Nabízelo se městu řešení, jak odnaučit řidiče tranzitní dopravě touto lokalitou. A to klidně zvýhodněním jízdného MHD ve vybraných linkách, ve vybraném sektoru. Kdo musí, nebo chce, jezdit autem, může využít tras Lobzy-Pietas-Rokycanská-Božkov-Slovany (popř. delší varianta kolem Letkova), nebo Slovany-Lobezská-U Prazdroje-Rokycanská-Pietas-Lobzy. V obou směrech. Opravdu bylo nutné poslat, byť jednosměrně, auta na cyklostezku? Osobně si to nemyslím.