pátek 6. prosince 2019 Mikuláš

Po mostě přes přehradu Hracholusky projel po devíti měsících vlak

Po novém železničním mostě přes přehradu Hracholusky na Plzeňsku projel dnes kolem 17:15 po devíti měsících první vlak. Na lokální trati z Pňovan na severu Plzeňska do Bezdružic na Tachovsku tak skončila výluka, která trvala od 23. července. Ode dneška tam budou vlaky projíždět pravidelně. Novinářům to řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Radka Pistoriusová. Most, který nahradil 118 let starou ocelovou konstrukci, už 27. dubna otestovaly tři těžké dieselové lokomotivy, každá vážila 116 tun.

Nový most postavila SŽDC za 109 milionů korun. Téměř 210 metrů dlouhý ocelový most mezi Pňovany a Malovicemi, který je 40 metrů nad hladinou Mže a přehrady, je součástí lokální trati z Pňovan na severu Plzeňska do Bezdružic na Tachovsku. Každý ze tří oblouků vyměňovali stavbaři tak, že na starý nasunuli nové pole, díly sešroubovali a dohromady je otáčeli hydraulickými lisy. Starý díl pak vysunuli a odvezli do šrotu. Staré pole vážilo asi 170 tun, nové 200 tun. Podobná metoda se v ČR dosud nepoužila, řekl Petr Žákovec, specialista na mosty ze SŽDC.

Na mostě už je zavěšená lávka pro cyklisty a pěší, na kterou dal 12 milionů Kč Plzeňský kraj. Dosud přes most chodili lidé po manipulační lávce pro železničáře, což bylo nebezpečné. Kraj dokončuje půlkilometrové nájezdy z obou stran mostu za čtyři miliony korun. Navážou na rozsáhlou síť místních stezek a cyklotras.

"Trať, která vede do jediných lázní v regionu - Konstantinových Lázní, má významný turistický potenciál od jara do podzimu. Ranní spoje o víkendech budeme posilovat," uvedla Marcela Benediktová z firmy POVED, organizátora veřejné dopravy.

Provoz na trati z Pňovan do Bezdružic byl zahájen 6. června 1901. Od roku 2014 existuje přímé spěšné spojení Plzně s Konstantinolázeňskem.

"Trať je bezesporu jedna z nejpůvabnějších v Česku a určitě významná pro podporu cestovního ruchu v oblasti Bezdružicka a Konstantinových Lázní," řekl Miroslav Klas ze sdružení, které se snaží o propagaci tratě. Přes zimu slouží k dopravě zaměstnanců a školáků hlavně do Plzně.

Autoři | Foto ČD

Štítky ČR, železnice, stavby, Plzeňský

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Přihlášení uživatele

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.