Plzeňský kraj mírně posílí příští rok veřejnou železniční i autobusovou dopravu. Regionální osobní a spěšné vlaky v regionu ujedou s novým jízdním řádem téměř o dvě procenta víc kilometrů než letos, tedy 6,2 milionu kilometrů. Linkové autobusy v kraji by měly příští rok ujet 18,931 milionu kilometrů, proti letošnímu plánu o čtyři procenta víc. Plzeňský kraj dá příští rok na dopravní obslužnost přes dvě miliardy korun, meziročně o 15 procent víc.
Rozsah drážní dopravy zahrnuje také vlakové kilometry zajišťované na územích Středočeského a Jihočeského kraje na základě společných uzavřených smluv a také kilometry zajišťované na území kraje jinými dopravci. „Meziroční mírný nárůst objednaného dopravního výkonu je dán nově uzavřeným smlouvám platným od prosince 2023 na celky Pošumaví, Plzeňsko a Český les, P1 JIH (Horažďovice předměstí - Plzeň - Pňovany) a P1 ZÁPAD (Plzeň - Cheb - Karlovy Vary)," uvedl náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).
Kraj vydá podle něj příští rok na provozování regionální drážní dopravy 1,344 miliardy korun. „Účelová dotace od státu na zajištění stabilního financování regionální železniční osobní dopravy by pro náš kraj měla činit 256 milionů korun," řekl náměstek. Podle něj budou na většině páteřních tratí ve směru do a z Plzně nasazeny moderní vlaky.
Linkové autobusy v regionu by měly příští rok ujet 18,931 milionu kilometrů včetně kilometrů zajišťovaných v Jihočeském, Středočeském a Karlovarském kraji. Plzeňský kraj má od června 2020 uzavřenu desetiletou smlouvu s dopravcem Arriva Střední Čechy. Na autobusy vydáme 688 milionů korun, doplnil Čížek. Z příspěvků obcí půjde 23 milionů a dalších deset milionů zaplatí obce a firmy za nadstandardní požadavky.
Rada kraje dnes schválila, že počet ujetých vlakových i autobusových kilometrů se může v obou případech ještě o pět procent zvýšit, nebo naopak snížit. Ve veřejné dopravě v regionu poslední dva roky rostou počty cestujících.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.