Jubilejní desátá série uměleckých pivních lahví míří do dražby. Tématem jsou úspěšné a inspirativní ženy. Není proto divu, že se návrhu letošní edice chopila úspěšná designérka Lucie Koldová. Stejně jako v minulých letech poputuje výtěžek na pomoc Centru Paraple, jež za celou historii projektu získalo 13,5 milionu korun.
Limitovaná edice lahví vznikla v uplynulých týdnech v české sklárně Janštejn podle návrhu přední české designérky Lucie Koldové, jejíž dílo obdivují lidé u nás i za hranicemi. „Těší mě, že se mohu podílet na projektu, který spojuje dobročinnost a dvě tradiční česká řemesla – pivovarnictví a sklářství,” říká Lucie Koldová.
Letošní návrh speciálních lahví je podle jejích slov založený na ženské tajemnosti. Každá lahev bude jedinečná. Do projektu se zapojilo také deset ambasadorek. Některé z nich mohou lidé znát z televizních obrazovek i filmového plátna. Jedná se například o herečku Magdu Vašáryovou, zpěvačku Barboru Polákovou, herečku a moderátorku Terezu Kostkovou a dokumentaristka Helenu Třeštíkovou.
„Český sport proslavila oštěpařka Bára Špotáková a v akademickém světě jsou osobnostmi zase rektorka Masarykovy univerzity Danuše Nerudová a předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová. Inspirací pro ostatní jsou i farářka Martina Viktorie Kopecká, výčepní Martina Navrátilová a ilustrátorka Eliška Podzimková,“ vyjmenovává další ambasadorky mluvčí Plzeňského Prazdroje Zdeněk Kovář.
Lahve vznikaly v uplynulých týdnech v české sklárně Janštejn. „Sklo a pivo vždy patřily k sobě – vychlazené a načepované pivo vždy patřilo do krásné sklenice. Charitativní projekt spojuje to nejlepší, co v zemi máme – sklo, pivo a ženy,” říká Jan Rabell, majitel Sklárny Janštejn.
Stejně jako v minulých letech poskytne Pilsner Urquell celý výtěžek z dražby na pomoc Centru Paraple, které pečuje o lidi na vozíčku a jejich rodiny. Letošní aukce proběhne 9. prosince na MALL.TV.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.