Kompletní doprava se vrátí od pondělí 2. prosince na Koterovskou třídu, kde skončila rekonstrukce téměř kilometr dlouhého úseku. Oprava tramvajové trati, silnice, chodníků, zastávek i inženýrských sítí přišla město Plzeň na čtvrt miliardy korun a jde o letošní největší investiční akci. Rozdělena byla na dvě etapy, první se realizovala loni, druhá letos.
„Byla to jedna z největších dopravních staveb uplynulých let. Kompletní rekonstrukci bylo opravdu nutné udělat. Tramvajová trať byla v tomto úseku velmi zastaralá. Věřím, že plusy, které takto rozsáhlá rekonstrukce přináší, pocítí nejen ti, kdo pojedou tramvají, ale i obyvatelé Koterovské ulice a jejího okolí,“ uvedl primátor města Plzně Roman Zarzycký (ANO).
V některých místech starých panelů a špatného technického stavu kolejnic mohly tramvaje projíždět jen desetikilometrovou rychlostí. Při obnově kolejiště byly použity moderní technologie, a to především vybudování betonové vany s protivibrační a protihlukovou vrstvou. Došlo i k celkové rekonstrukci inkriminovaného úseku, a to včetně navazující místní komunikace, nástupišť a zastávek, veřejného osvětlení, světelné signalizace i inženýrských sítí a parkových úprav.
Náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar (STAN) připomněl, že opravu bylo nutné rozložit do dvou etap a koordinovat ji s jinými dopravními omezeními. „Například musely být sneseny troleje, odmontováno veřejné osvětlení ze sloupů, rozebrány a odstraněny staré panely, v nichž bylo kolejiště usazeno a vyfrézována vozovka. Teprve poté mohly být vyměněny inženýrské sítě a například kanalizace byla v některých místech položena až v hloubce sedmi a půl metru.“
První etapa rekonstrukce Koterovské, tedy oprava úseku v délce 133 metrů od OC Galerie Slovany až po náměstí Generála Píky včetně okružní křižovatky s Částkovou ulicí, byla naplánována na loňský podzim. Letos na jaře pak začaly náročnější a rozsáhlejší práce od náměstí Generála Píky až po ulici Sladkovského včetně výměny kolejnic v oblouku u Duhy. Kvůli rekonstrukci Koterovské byla také nutná dlouhodobá změna v provozu tramvajových linek 1 a 2.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.