Kompletní proměnou za čtvrt miliardy korun projde kruhový objezd u Makra, který bývá často ucpaný. Společná akce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), krajské správy silnic (SÚS) a města by měla být hotova za rok a půl. Výrazně by se měla zvýšit kapacita směrem na západ od města, tedy na dálnici D5 a na Domažlice a Německo. Výběrové řízení na dodavatele začne v květnu, vybrán by měl být v září nebo v říjnu.
Od Folmavské ulice a ze západního okruhu by se už neměly tvořit dlouhé kolony jako dnes. „Pravděpodobně ve špičkových hodinách tam ještě budou, ale zásadně menší než v současné době," uvedl ředitel plzeňské oblasti ŘSD Miroslav Blabol.
Okružní křižovatku stavbaři zcela přebudují. „Vznikne tam takzvaná turbo okružní křižovatka. Bude tedy záležet na tom, kterým jízdním pruhem tam vjedete. Pokud najedete pravým, tak ji budete muset opustit na dalším výjezdu, už vám nebude umožněno pokračovat po kruhu," přibížil Blabol. Pokud bude chtít řidič pokračovat do dalších výjezdů, tak bude muset do křižovatky najet levým jízdním pruhem. A kvůli tomu, abychom zvýšili její kapacitu, tak bude světelně řízená na všech ramenech, řekl.
Dva vjezdové pruhy na třípruhovou křižovatku už jsou od Folmavské ulice a od dálnice D5 z Domažlické ulice. „Budeme další pruh přidávat v Regensburské ulici, což je krajská silnice, a z Dopravní ulice od Makra," doplnil ředitel.
Úterý, 20. února 2024, 14:02
Rok fungování má za sebou Západní okruh v Plzni, který propojil Borská pole se Severním Předměstím. Komunikace výrazně ulevila provozu v centru Plzně. Podle průzkumů intenzit automobilové dopravy z jara loňského roku v severní části okruhu...
ČEZ loni na podzim přeložil elektrické sítě, aby tyto práce neblokovaly stavbu. „Dokončujeme zadávací dokumentaci na výběr zhotovitele, výběrové řízení zahájíme v květnu. Stavbu chceme zahájit letos v říjnu. Přes zimní měsíce provedeme přeložky inženýrských sítí a od dubna do listopadu příštího roku bychom postavili světelně řízenou turbo okružní křižovatku," řekl Blabol. SÚS bude upravovat hlavně Regensburskou ulici a město vybuduje pěší komunikace, kanalizaci, vodu a další.
„Výrazně se zvýší prostupnost křižovatky. Řidiči budou komfortněji vyjíždět a neměly by tam stát fronty," řekl náměstek SÚS Martin Vít. „Doháníme časovou ztrátu po dokončení západního okruhu," dodal náměstek primátora Aleš Tolar (STAN). Okruh, dokončený loni v únoru, využívá denně téměř 20 000 aut, což citelně ulevuje centru Plzně, ale vyvolává dopravní komplikace na okružní křižovatce. „V exponovaných hodinách je to u Makra ucpané vždycky a někdy také u Globusu. Tam je problém v tom, že řidiči nejsou naučení využívat 'turbookružní křižovatky' a nečtou návěsti dopředu. Kolikrát nejsou schopni najet do správného pruhu, a pak se to ucpává," uzavřel Vít.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.