Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

FOTO: Miliardová rekonstrukce budovy hlavního nádraží v Plzni stále není zcela dokončená

Zatarasený hlavní vchod a v horní hale dělníci. Historická a památkově chráněná budova plzeňského hlavního nádraží prošla obrovskou proměnou. Práce trvaly tři roky a vyšly na více než jednu miliardu. Začátkem ledna se objekt dočkal slavnostního otevření. Komplet hovoto ale stále nebylo a není ani teď o čtvrt roku později. Na místě se stále pohybují stavaři, komerční prostory v horní hale totiž stále nejsou dodělané.

Nová krytina na kupolích září do celého města, obnovená fasáda vrátila nádraží jeho původní vzhled a moderní prvky v horní hale rovněž cestující s nadšením komentují. Nákladná a velmi náročná rekonstrukce, která probíhala za rušného provozu, však stále není u konce. Při slavnostním otevření zkraje ledna místo vypadalo stále jako staveniště. Uvnitř stálo lešení a v hale chybělo místo k sezení. Správa železnic (SŽ) tehdy uvedla, že komplet bude hotovo do konce března. Jenže práce nabraly zpoždění.

Cestujícím v Plzni se po tříleté rekonstrukci naplno otevře secesní budova hlavního vlakového nádraží

Po náročné rekonstrukci trvající tři roky se otevře v pátek plně pro veřejnost památkově chráněná budova plzeňského hlavního vlakového nádraží. Secesní nádraží prošlo opravou za 1,03 miliardy korun. Zatím ještě cestující musí ale počítat s tím, že v...

„Zhotovitel plní termín dokončení. Od dubna jsou všechny prostory pro veřejnost hotové a začne odstraňování drobných nedodělků. To je v plánu nejpozději do konce května, kdy bude stavebně komplet hotovo,“ sdělila Plzeňské Drbně mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Nyní v polovině dubna už jsou k dispozici lavičky a otevřely už i některé obchody. Hlavní vchod je ale stále zatarasený a musí se chodit bočními vstupy. Nové eskalátory vyvezou cestující do horní haly, kde se právě ještě pracuje. „V dolní hale většina komercí už běží. V horní hale jsou prostory pro komerci připravené, nyní se do nich začnou jednotliví provozovatelé stěhovat a upravovat dle svých požadavků a potřeb. Tyto úpravy už jsou mimo naši stavbu,“ upřesnila mluvčí.

Dříve lidé ani nevěděli, jak otevřít dveře vlaku, dnes se zajímají o to, kde je wifi, říká autor projektu Vlakem jednoduše

Ačkoli je rok 2024, stále lze na české železnici potkat soupravy, kterým by se rodiny s kočárkem měly vyhnout. Jedna nemilá příhoda potkala před lety i Pavla Boucníka, který pořádal s kamarády rodinné výlety. Do vlaku se jim těžko nastupovalo a...

„Největší kus práce se od ledna odvedl v horní odjezdové hale, kde se dokončily obklady stěn, dlažba, sezení pro veřejnost a podobně. Zbývá jen zmíněné odstranění drobných nedodělků. To platí i pro spodní halu, která od ledna slouží veřejnosti. Celkově jsou prostory pro veřejnost dokončené, cestující by už neměli pociťovat nějaká omezení,“ doplnila Friebová. Slavnostní otevření dokončené horní haly s obchody plánuje SŽ na červen.

Stavební část rekonstrukce nádraží přišla na 800 milionů korun. „S projektovou přípravou to bylo 1,03 miliardy. Půl miliardy bychom měli získat z evropské dotace,“ sdělil při slavnostním otevření generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Foto Zuzana Duzbabova

Štítky hlavní nádraží, rekonstrukce hlavního nádraží, historická budova, výpravní budova, Správa železnic

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

FOTO: Miliardová rekonstrukce budovy hlavního nádraží v Plzni stále není zcela dokončená  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.