Sobota, 17. února 2024, 11:02
Evropský železniční zabezpečovač ETCS stát znovu otestuje ve výhradním provozu v první polovině března na plzeňské trati. Systém funguje jako nezávislý dohled nad vlaky, který automaticky zasáhne v okamžiku chyby strojvedoucího nebo při jiné nežádoucí situaci a nouzově zabrzdí vlak. Zabránit by tak mohl například nehodě jako se stala v létě 2021 u Milavče na Domažlicku, kde se střetly dva vlaky. Události si vyžádala tři mrtvé a desítky zraněných.
V současné době je zprovozněných 1016 kilometrů tratí s fungující traťovou částí ETCS. Palubní část ETCS má nainstalovaných 694 vozidel, z toho 515 vozidel je schválených do provozu. Podle ředitele technické sekce Drážního úřadu Radka Šafránka je aktuální stav tratí a vozidel se zprovozněným systémem ETCS ukazatelem toho, že stát zavedení výhradního provozu ETCS na 903 kilometrech tratí od závazného termínu 1. ledna 2025 stihne.
Středa, 3. srpna 2022, 18:20
Čelní srážka Západního expresu z Mnichova s regionálním osobním vlakem patří mezi nejtragičtější železniční nehody na území Plzeňského kraje i celé republiky. Při loňském neštěstí zahynuli oba strojvedoucí a jeden z cestujících z osobního vlaku....
Výhradní provoz ETCS se už přes rok testuje na trati Olomouc – Uničov. Na začátku testování se v nejhorší dny na trati zastavilo osm vlaků denně. Následně pracovní skupina svolaná Drážním úřadem upravila vozidla a přenosovou síť i pozici antén na vlacích. Díky tomu se snížilo množství výpadků v komunikaci mezi traťovou a palubní částí systému ETCS.
Česko zabezpečovač otestovalo v polovině ledna v simulovaném provozu také na trati Staré Město u Uherského Hradiště - Břeclav. Šlo o první zátěžový test zabezpečovače mimo takzvanou Uničovku. Na plzeňské trati se tedy nyní uskuteční druhé zátěžové testování mimo vybranou trať na Olomoucku.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.