Počasí dnes1 °C, zítra2 °C
Pátek 22. listopadu 2024  |  Svátek má Cecílie
Bez reklam

Poslední etapa modernizace železničního uzlu Plzeň čeká na zahájení stavby ŘSD

Poslední ze šesti etap modernizace železničního uzlu Plzeň čeká na to, až Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí stavbu hlavních částí východního okruhu města. Správa železnic (SŽ) pak v koordinaci se stavbou ŘSD zmodernizuje hlavní seřazovací nádraží v městské části Doubravka mezi teplárnou a Hornbachem. SŽ a ŘSD požádají příští rok společně o územní rozhodnutí i stavební povolení. Modernizace uzlu začala v roce 2011 a stála už téměř deset miliard korun.

Froněk odhadl, že stavba začne po roce 2027. ŘSD má zatím v plánu začít s východním okruhem v roce 2029. SŽ kvituje u modernizace železničního uzlu Plzeň velmi dobrou spolupráci s ŘSD i s městem a krajem.

„Čtvrtá stavba uzlu Plzeň - nultá až třetí a pátá už jsou hotové - se bude dělat dohromady s ŘSD, tedy s projektem silnice Jateční - Na Roudné. Podíl ŘSD tam bude výrazně větší," uvedl náměstek ředitele SŽ Stavební správy západ Michal Froněk.. Podle Martina Krause, vedoucí oddělení realizace plzeňské oblasti SŽ, bude čtvrtá stavba řešit hlavně tunel pod hlavním seřazovacím nádražím. „A my tam budeme upravovat kolejiště," řekl. Stavba je podle něj zatím v přípravě a není známa přesná suma nákladů, nejspíš opět přesáhnou miliardu korun.

Cestujícím začala sloužit nová železniční zastávka Plzeň - Slovany. U konce je modernizace železničního uzlu za 2,2 miliardy

U konce je další etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Hotový je téměř čtyřkilometrový dvoukolejný úsek, který protíná městskou část Slovany. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020. Cestující nejvíce ocení vybudování zcela...

Poslední stavbu si SŽ záměrně nechala nakonec, protože je nejméně kritická. „Teď zaměřujeme veškeré úsilí na trať Plzeň - Domažlice a na prodloužení úseku z Plzně-Koterova na Horažďovice," vysvětlil Froněk.

SŽ teď ještě dokončuje kompletní rekonstrukci památkově chráněné hlavní nádražní budovy v Plzni z roku 1907, jejíž náklady přesáhnou 700 milionů korun. „V únoru, březnu bychom ji chtěli slavnostně předat všem, i když stavebně to bude mnohem dříve - ke konci roku," sdělil generální ředitel SŽ Jiří Svoboda. Potvrdil, že do plzeňského uzlu teď míří největší objem peněz. Na druhém místě jsou Pardubice, kde ještě rekonstrukce uzlu běží. „Plzeň je jedna z nejvýznamnějších bran na Západ a významnou křižovatkou na všechny čtyři směry. Druhým důvodem je velikost aglomerace a významnost průmyslu, který v Plzni byl, je a věřím, že bude," dodal.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Autoři | Foto Richard Beneš

Štítky doprava, železniční uzel, ŘSD, modernizace železnice, železniční doprava

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Poslední etapa modernizace železničního uzlu Plzeň čeká na zahájení stavby ŘSD  |  Zprávy  |  Plzeňská Drbna - zprávy z Plzně a okolí

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.